Lokomotiva řady 363 je nejrozšířenější česká dvousystémová elektrická lokomotiva, přezdívaná „ESO“.

Lokomotiva byla vyráběna v letech 1980 až 1990 ve firmě Škoda Plzeň (tovární typ Škoda 69E). Lokomotivy řady 363 (do roku 1987 řada ES 499.1) jsou určeny pro vozbu vlaků na osobních i nákladních výkonech. Několik lokomotiv této řady bylo rekonstruováno na řadu 362 s vyšší maximální rychlostí. Lokomotiva je dvousystémová a je schopna provozu na obou hlavních napájecích systémech českých železnic, tedy jak na starším stejnosměrném systému 3 kV, tak i v novějším systému jednofázové střídavé soustavy 25 kV, 50 Hz. Tomu je uzpůsobena elektrická výzbroj vozidla. Zajišťuje hlavní přetahy vlaků přes styk proudových soustav.

V podstatě shodná je lokomotiva řady 362, kromě převodového poměru který byl zvýšen a bylo také dosazeno zařízení, které mělo tlumit vrtivé pohyby. Používá se ve vozbě vlaků vyšších kategorií a její maximální rychlost je o 20 km/h vyšší.

Od roku 2011 jsou pro ČD Cargo dodávány lokomotivy řady 363.5, které vznikly přestavbou stejnosměrných strojů řady 163. Modernizace provádí Pars nova pod továrním označením 71Em.

Text převzat z Wikipedie

Model je postaven kombinací tovární lokomotivy 372 Kuehn a doplňků - leptů pro rekonstrukci - přestavbu na řadu 363.

- Tuto sadu leptů nabízíme k prodeji i samostatně.

- Nabízíme za poplatek osazení našich leptů na Vaši kastli 372.

- Hotový model je pouze na objednávku.

- Jiné barevné kombinace jsou možné, verze ČSD / ČD / Cargo

Vše o této přestavbě na řadu 363 najdete v položce menu ,,Návody,postupy,, 


Výhody :

- loukoťová kola

- lepší vzhled pantografů ( proti Tilligu )

- příprava na digitál

- tichý chod

- zůstává tovární plastové stanoviště ( lze kombinovat s leptem 163 IN - stanoviště bez kontroleru )

- zůstává čelní tovární zasklení

- KKS

- pluhy

- jímky

- tažná síla, bandáže, atd..


Fotogalerie neobsahuje žádnou fotku.