Návody pro stavby vozů LPH 010 / 810 / MVTV.2 s leptanou bočnicí

010_rada810-343-nova-paka-mesto-29-6-2015-os-5719a853-010_mvtv2-110_praha-vysocany_asi99

Kat.č. TT-010 Bok

Bočnice a doplňky pro přípojný vůz řady 010 - 016. Náhrada plastového výlisku LPH. Velikost TT. Cena 200 Kč

010_bok2_3

Kat.č. TT-810 Okna

Okna vhodná pro leptané bočnice vozů 010 - 016. Velikost TT. Cena 75 Kč

Kat.č. TT-Sada2

Zásuvky dálkového řízení. Balení obsahuje 2 ks zásuvek a 2 ks mřížek. Vhodné např. pro ř. 010-016, nebo 754. Velikost TT. Cena 10 Kč

010_stavba_lak6


Kat.č. TT-810 Bok

Bočnice a doplňky pro motorový vůz řady 809 / 810 / 811. Náhrada plastového výlisku LPH. Velikost TT. Cena 200 Kč

810-116-4_dc_98810_bok2_3810_bok4

Kat.č. TT-810 Okna

Okna vhodná pro leptané bočnice motorových vozů 809 / 810 / 811. Velikost TT. Cena 75 Kč

Okna rekonstruovaných motorových vozů

Kat.č. TT-810 Okna Reko

 Stahovací 3D okna pro motorové vozy řady 810 a přípojné vozy 012 - doplněk k LPH. Vnější rámy oken. Velikost TT. Cena 70 Kč

012-033a

Lph_reko_sklaaLph_reko_skla


Kat.č. TT-M153 Bok

Bočnice a doplňky pro motorový pracovní vůz řady M153 / 892 / MVTV.2. Náhrada plastového výlisku LPH. Velikost TT. Cena 250 Kč

M153_bok_3M153_bok3M153_bok2_2

 Kat.č. TT-892 Okna

Okna vhodná pro leptané bočnice motorových vozů řady M153 / 892 / MVTV.2. Velikost TT. Cena 60 Kč 

Mvtv2_013a111Mvtv2_013


Doplňující zboží

- TT obtisky od Jacek-modely. Cena - kus 50 Kč

010_krem010_najbrt010_najbrt2

M152810_krem810_krem2

NOVÉ TT obtisky :

Obtisk_m153Obtisk_mvtv2Obtisk_010maceny

Obtisk Viamont - sada vč. pruhů 120 Kč

Obtisk_010modryObtisk_viamont_ttObtisk_viamont1_tt_2


Z historie přípojných vozů :

 V letech 1973-1983 vyrobila Vagónka Studénka celkem 912 přípojných vozů. Dva prototypové vozy vyrobené v letech 1973 a 1974 byly označeny Blm 70 54 25-09 600 a 601, sériové vozy, které začaly být dodávány od roku 1976, dostaly označení řady Blm 70 54 24-29 000 až 909.

 V roce 1983 bylo změněno označení řady na Baafx a v roce 1994 přibylo na vozy ČD také číselné označení řady 010. V souvislosti s tím obdržely vozy nová inventární čísla zcela nezávislá na původních. Byla přidělována podle pořadí žádostí o přeznačení, jak přicházely z jednotlivých DKV. Od roku 2001 má řada písmenné označení Btax. Na Slovensku nesou vozy číselnou řadu 011 se zachovanými původními inventárními čísly a písmenným označením Baafx. 

V letech 1983?-2014 bylo postupně rekonstruováno 119 přípojných vozů řady 010 na vozy řady 012 BDaafx s rozšířeným zavazadlovým oddílem. Pro rekonstrukci byly vozy vybírány náhodně a rekonstruované vozy pak dostaly nová inventární čísla bez vazby na označení předchozí. Písmenné označení těchto vozů bylo posléze v roce 2001 změněno na BDtax.

V letech 1994-1998 - přestavba 6 kusů vozů 010. Vozy 043, 075, 088, 092, 093 a 101, na služební vozy pro přepravu jízdních kol, která byla provedena vlastními silami ČD v dílnách DKV Č.Budějovice. Vozy byly označeny řadou 013 Daafx s ponecháním původních inventárních čísel. Od roku 2001 je jejich písmenné označení Ddax. Z původního počtu dnes existují údajně už jen 2 tyto vozy, některé byly prokazatelně přestavěny na nemotorové vozy souprav Regionova. 

Rok 1997 - dva vozy řady 010 se podrobily modernizaci, jejímž smyslem bylo upravení vozů pro tehdy zmodernizované motorové vozy řady 811. Vozy mají číselnou řadu 011. Obdržely průchozí řídící vedení včetně úpravy vzduchového ovládání dveří (ovládání tlačítky). Okna jsou tónována a zásadní změnou prošel interiér vozu. Lavice byly zaměněny za sedáky. Modernizací prošlo i WC. Prvním působištěm vozů řady 011 se stalo V.Meziříčí. Vozy čísel 281 a 310Modernizací prošel ještě třetí vůz. Z něj se stala obdoba vozů řady 012 (tzn. osobní s rozšířeným zavazadlovým prostorem na úkor jednoho fiktivního oddílu), a zároveň modernizovaným obdobně jako dva vozy řady 011. Někdy v letech 2006-2007 došlo k vozu ke změně z řady 014 na řadu 016. Důvodem bylo opuštění řady 014 ve prospěch vnikající řady vložených vozů do jednotek řady 814 ("Regionova"). Vůz řady 014 (později 016) měl stále stejné pořadové číslo 824, dosazené dle označení vozu do přeznačení v letech 1994-1995. V roce 2009 obdržel nové pořadové číslo 601, které nemá nic společného z předchozími pořadovými čísly v historii tohoto vozu.

 V roce 2001 se zahájily rekonstrukce 45 vozů - vozy s prostorem pro zjednodušenou přepravu jízdních kol řady 015 Bdtax. Vozům byla po rekonstrukci přidělena původní inventární čísla z doby před přečíslováním na řadu 010 033, 042, 053, 069, 071, 087, 103, 165, 175, 194, 197, 206, 241, 249, 293, 300, 320, 323, 324, 332, 334 až 336, 339, 367, 368, 373, 431, 442, 492, 494, 501, 527, 539, 573, 705, 718, 720, 757, 761, 766, 796, 803, 814, 826


Předloha kolem dokola

Stara-paka_9-4-2017b_2Stara-paka_9-4-2017h_2Stara-paka_9-4-2017l_2

012-005012-005a012-005b

012-005c012-005d012-005e

012-005f012-005g012-005h

012-005i012-005m

012-005j012-005k012-005l

012-005n012-005o012-005p

012-005q012-005r012-005s

012-033012-033a012-033b


Návod přípojného vozu

Při stavbě přípojných vozů je nutné z LPH stavebnice odlomit pluhy a odříznout komínek na střeše.

010_stavba010_stavba1010_stavba2

 Z odpadu leptu ( rámečku ) si vyrobte pásky k podlepení - zesílení leptaných bočnic. Šest kusů přilepte ke střeše do zámků v plastu. Přilepte leptané bočnice k čelům a dále je fixujte napuštěným papírkem ( ubrouskem ) pomocí vteřinového lepidla. Papírek tak vytvoří velmi silný spoj. 

010_stavba3010_stavba4010_stavba5

Pohledové srovnání rozdílu mezi okny LPH a okny z leptu. Tmelení dálkového reflektoru. Střechu po přilepení trochu zabruste, přechody na čela nesedí úplně ideálně ( to ale není vlivem bočnice ). Jehlovým pilníčkem strhněte také okapničku.   

010_stavba6010_stavba7010_stavba8

 Připevněte schody, ideálně letováním uvnitř vozu, pak schody ohněte tak, aby byly zároveň s bočnicí - při pohledu od čela. Pokud by bočnici přesahovaly, je to špatně. Dveře se dají lakovat zvlášť, záleží na zvolené barevné verzi. Po přilepení boční mřížky je model připraven do myčky a následně k laku.

010_stavba9010_stavba10010_stavba11


Lak / Patina

Stavba leptaného interiéru je popsána v jiném návodu ZDE

010_zaklad010_interier_stavba8_2010_interier_stavba9_2

010_stavba_lak010_stavba_lak2010_stavba_lak4

 Čelní dělení oken lze nalepit přímo na okna. Zásuvky dálkového řízení lze umístit na model lakované zvlášť. Každá je složena ze 3 dílů lepených na sebe, zásuvky lze sestavit jako zavřené ( levé ), nebo otevřené ( pravé ). Kabel na pravé zásuvce lze vytvořit z černého slabého drátku.

Baafx 70 54 24-29 050-4 ve svém finálním laku

 Rozdílů proti pouhé plastové LPH bočnici je tu dost, navíc drobné dílky - detaily ze sady model dále pozvedají k nárokům současnosti...

010_stavba_lak5010_stavba_lak6_2010_stavba_lak7

 Osvětlení interiéru, zasklení, dosazení střední příčky čelních oken a přilepení vnitřního madla na jednom z čel. Kastle je zatím jen položena na pojezdu. K zasklení bočnic můžete použít Euro-fólii, formát 2 x A4 za cca 1 Kč.

010_osvetleni010_finale010_osvetleni4

010_osvetleni15010_osvetleni14


Hotový model

Na svou první testovací jízdu byl zařazen k osobnímu vlaku v čele s 850.009

010_finale1010_finale4010_finale5

010_finale6010_finale7010_finale10

010_finale11010_finale12010_finale14

010_finale15010_finale22_2010_finale24

010_finale26_2010_finale27_2010_finale21


Doplňující fotografie :

Bdtax 521 - Cyklo vůz ( řada 015 )

Bdtax521Bdtax521aBdtax521b

Bdtax521dBdtax521eBdtax521f

Bdtax521gBdtax521hBdtax521j

Btax 135

Btax135Btax135aBtax135b

Btax 004 / Btax 172 / Btax 367

Btax004_2Btax172Btax367

Viamont 340 - řídící vůz

Viamont340cViamont340Viamont340b

Viamont340aViamont340dViamont340e

Viamont340fViamont340gViamont340h

M152.0535 a M152.0517

Stara-paka_9-4-2017d_2Stara-paka_9-4-2017e_2Stara-paka_9-4-2017f_2

Stara-paka_9-4-2017g_2Stara-paka_9-4-2017j_2Stara-paka_9-4-2017l_3

M152.0002

Článek publikován 2013 / Poslední aktualizace článku 9.4.2017