Stavba lokomotivy 451/452 z leptu TT / H0

451-025d451_stavba_fin3451_finale


Měřítko H0 - Pouze na objednávku

Plastové díly : Čelo, část střechy, automat. spřáhlo a pult na stanovišti.

Celo451_h0_2451_h0_odlitky

Kat.č. H0-451

 Leptaná detailně zpracovaná a nezkrácená stavebnice elektrické lokomotivy 451 / 452 s čelem, částí přední střechy, aut. spřáhlem a s vanou z odlitku.

Lept obsahuje : Skříň lokomotivy, veškeré vnitřní přepážky ( kromě stěny WC ) s přípravou proříznutí pro osvětlovací segmenty a s přípravou proříznutí pro vložení pojezdu s motorem. Dále střešní výbavu ochozů, krytů a háčků pro zvedání daných částí, přípravu pro uchycení pantografu. Ventilaci střechy a boční dveře - výběr řady 451, nebo 452. Stanoviště - ovládací pult lokomotivy. Sada dále obsahuje masky podvozků 2600 mm a veškeré plastové dílky. V ceně nejsou zahrnutá 3D okna. Velikost H0. Cena 1200 Kč

Návod složení stejný s měřítkem TT.

Stavebnice451_h02Stavebnice451_h04

451_h0_postup451_h0_postup1451_h0_postup2

Kat.č. H0-451 Okna P

Okna 3D půlená pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč

051p_h0_2051_h0-

Kat.č. H0-451 Okna L 

Okna 3D lámaná pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč

051l_h0_2

 Kat.č. H0-451 IN

Leptaná sedadla do el.lokomotivy 451 / 452, přepážka WC a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost H0. Cena 200 Kč.


Ostatní níže - měřítko TT ( skladem )

Do prodeje je uveden cenově výhodnější set TT obsahující :

- 2 x Stavebnice lokomotivy 451 - čelo, přední část střechy a plastový pult - Kat.č. TT-451

- 2 x Boční dveře - výběr z řady 451 / 452

- 2 x Okna pro lokomotivy - Kat.č. TT-451 Okna L / nebo Kat.č. TT-451 Okna P

- 2 x Sada podvozků pro lokomotivy - Kat.č. TT-Podvozek451

- 1 x Pevný rám síly 0,5 mm - Kat.č. TT-Rám451

- 2 x Vana - odlitek

- 2 x Automatické spřáhlo - odlitek

- 2 x Stanoviště - leptaný pult - Kat.č. TT-451 Sta

- 1 x Sada S2 - Smykadla - pro 2 pantografy Tillig - Kat.č. TT-S2

- 2 x Plastový měch - Kat.č. TT-Měch

2 lokomotivy po slevě za 2100 Kč 


Zboží vypsané jednotlivě

Kat.č. TT-451

Návod si můžete stáhnout ZDE Navod_451_lak

 Leptaná detailně zpracovaná a nezkrácená stavebnice elektrické lokomotivy 451 / 452 s čelem, částí přední střechy, aut. spřáhlem a s vanou z odlitku.

Lept obsahuje : Skříň lokomotivy, veškeré vnitřní přepážky ( kromě stěny WC ) s přípravou proříznutí pro osvětlovací segmenty a s přípravou proříznutí pro vložení pojezdu s motorem. Dále střešní výbavu ochozů, krytů a háčků pro zvedání daných částí, přípravu pro uchycení pantografu. Ventilaci střechy a boční dveře - výběr řady 451, nebo 452. Velikost TT. Cena včetně odlitků 800 Kč.

Stavebnice451_verze2451_odlitky-cela451_odlitky-cela2

Stavebnice451_verze2_popisStavebnice451_verze2_popis2451_lak_2


Kat.č. TT-451 Sta

Stanoviště - ovládací pult lokomotivy 451 / 452. Pult pasuje na plastový základ. Velikost TT. Cena 20 Kč

451_stanoviste451d_2


Kat.č. TT-451 Okna L 

Okna 3D lámaná pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč

451_lamana3d_2

Kat.č. TT-451 Okna P

Okna 3D půlená pro řady 451 a 051. Sada obsahuje okna pro jeden vůz. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč

451_pulena3d


Kat.č. TT-451 IN

Leptaná sedadla do el.lokomotivy 451 / 452, přepážka WC a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Velikost TT. Cena 150 Kč.

451_interierSedadla451_navod_2


Návody sestavení podvozků 2400 mm a 2600 mm najdete ZDE

Kat.č. TT-Podvozek451

 Dva Pensylvánské podvozky pro lokomotivu řady 451, rozvor 2600 mm. Vhodné pro pojízdnou maketu, nebo po rozdělení kostry na 3 díly lze sestavit jen masky - pro pojezd s motorem. ( Podobně jako podvozek pro 853 ). Cena 125 Kč

Pensylvansky_2600

Upevnění podvozků k rámu - verze pojízdné makety

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Ram_051_podvozky

Kat.č. TT-Rám451 

Pevný rám síly 0,5 mm + dílky nastavení. Pro lokomotivy 451 ( bez motoru ) a vložené vozy 051. Cena 150 Kč

451_ram451_ramdilky


Kat.č. TT-S2

Sada S2 - Smykadla - pro 2 pantografy Tillig. Cena 30 Kč


Kat.č. TT-Měch

Plastový měch - kus 15 Kč

451_mech


Obtisk TT pro jednotku 451 / 452 / 051 / 052 od JACEK MODELYCena 120 Kč

Potisk_451a

Nové TT obtisky. Cena kus 50 Kč

Obtisk_em475_maceny_ttObtisk_em475_tt

Nové TT obtisky ČSD

Obtisk_451_pruhy_2Obtisk_451_zl_pruh

Nové H0 obtisky. Cena kus 65 Kč / 130 Kč

Obtisk_em475_h0Obtisk_451_h0


Návod

 Začátek stavby je obdobný, jako u vloženého vozu, s rozdílem provrtání čtyř otvorů, z celkem osmi, pro daný pantograf. Vyznačená místa blíže ke středu střechy jsou přípravou pro pantograf Tillig. Ta blíže k okrajům pro pantograf Kuehn. 

 Ohnutí střechy - Jelikož má střecha na své spodní straně drážky, ohýbá se lehce, síla plechu je v drážce poloviční, tedy 0,15 mm. Jde to jednoduše rukou, nebo postupným ohýbáním střechy v ohýbačce vždy směrem od středu střechy k drážce okapničky. Tvar - sklon střechy můžeme kontrolovat pomocí jedné z přepážek.

451_stavba3ve451_stavba3ve1451_stavba3ve2

 Každá přepážka má svůj popis "A-H" zámek - výstupek, který zapadne do střechy - otvoru. V bočnici na vnitřní straně jsou drážky pro vedení přepážky a také popis přepážek "A-H", tím je zajištěno zachování správného úhlu. Pokud máme střechu dostatečně srovnanou, můžeme přepážky přiletovat. Přepážku držíme v kleštích a tlakem ruky směrem dolů ji ke střeše letujeme. Přepážka "A" je zadní čelo, přepážka "H" je přední část - dveře na stanoviště. Po částečném přichycení přepážek boky domáčkneme a doletujeme.

451_stavba9451_stavba3ve3451_stavba3ve4

Přepážky a interiér lokomotivy 451 052

     451h     451g     451i

451-052_in2451-052_in3451-052_in4

451-052_in1451-052_in6451-052_in7

451-052_in9451-052_in8451-052_in10

451-052_in12451-052_in11

 Připevníme čela a zabrousíme střechu jehlovým pilníčkem, případně i boky šmirgl papírem. Přední čelo je složeno ze dvou dílků - falešná střecha pro následné usazení střechy z odlitku.

451_stavba3ve6451_stavba3ve7451_stavba3ve8

 Ohneme střešní kryt tak, aby zámky pasovaly do střechy. Kryt připevníme z vnitřní strany střechy a zabrousíme ho jehlovým pilníčkem.

451_stavba3ve10451_stavba30451-052r

 Připevníme zadní část krytu, také z vnitřní strany - vše pasuje do otvorů ve střeše. Ochoz kolem pantografu ( krajní ) připevníme z vnější strany a cín zabrousíme. Pak ochoz ohneme.  Zadní část střechy ještě doplníme třemi kusy středního ochozu připevněných do řady. Střední část je obdobná, jen je složena ze čtyř kusů ochozů. 

451_stavba3ve11451_stavba3ve13452-019b

 Připevníme víka krytu. Levá strana je složena ze tří dílků, pravá ze dvou. Přední ochoz - dva dílky - připevnit až po tmelení odlitku k leptu - viz třetí fotografie.

451_stavba45451_stavba46451_stavba51

 Zadní čelo osadíme žebříkem, přechodovým plechem a "nárazníkem" složeným z dílků na sebe do komínku. Kryt střechy osadíme oky pro zvedání.

451_stavba55451_stavba56451_stavba58

 Ze špendlíků lze připravit nožky pro pantograf. Zkrácené špendlíky letujeme z vnitřní strany.

451_stavba61451_stavba62


Detaily bočnic

 Připevníme okapničky - 4 krátké nad dveře a 2 dlouhé. V bočnici jsou připravené drážky a otvory, okapničky připevníme z vnitřních stran vozu. Dle vybrané řady 451, nebo 452 si vybereme dané boční zadní dveře a připevníme je.

451_stavba3ve9451_stavba3ve12

451-050d451-052_dvere452-019c

 Přední dveře doplníme o výdechy, ideálně ale až po tmelení. Dílky - zbytek ze sady. Ventilace pro řadu 452 a doplňky na plastové čelo a začátek střechy.

451_stavba52451-052f451_stavba60

 Střešní ventilaci s označením "a Y" si z leptu zvolíme dle vybraného stroje 451 / 452 a připevníme ji na označená místa ve střeše.


Příprava pevného rámu

Nad každý podvozek připevníme 3 mosazné nástavce. Na ně přilepíme 2 plastové podložkyMatici i podložky můžeme ještě zatřít barvou. Pevný rám se opře o přepážky ve voze.

451_ramdilky051_verze3_stavba_16051_verze3_stavba_17

Provoz : Jednotka je navržená pro vložení pevného rámu 0,5 mm a dvou plastových podložek ( Kat.č. TT-M2 StartSet ) mezi podvozek a rám - tím je ve správné výšce s koly průměru 8,3 mm. Jelikož jsou podvozky utopené a poloměry na kolejišti jsou jiné, než ve skutečnosti je nutné pro provoz jednotku zvednout. A to dosazením šesti dílků 0,5 mm - přiloženo u pevného rámu. Místo kol průměru 8,3 mm použijeme kola 7,6 mm. Tím se jednotka zvedne o 1,5 mm a podvozky se již volně natáčí a mají vůli. Můžete však podložky ubrat - otestovat vůz dle vlastního kolejiště. 


Příprava odlitků

 Okna stačí předvrtat a dotvarovat jehlovým pilníčkem. Podlahu odlitku dle potřeby zbrousíme tak, aby se vešel do kabiny ovládací plastový pult. Přechody leptu a odlitku tmelíme. Po tmelení osadíme leptané detaily čela. Přední kryty 2 ks na střeše zvedneme navíc o nějaký odpad z leptu - kus rámečku - viz fotografie 4 a 5 níže. U dveří strojvedoucího vyvrtáme čtyři otvory pro madla a případně také dva otvory pro madlo na čele - pod okny. Pod dveře strojvedoucího přilepíme schody, odlitek je třeba trochu zabrousit o cca 2 mm tak, aby schody byly v jedné ose spolu s dveřmi, pak schody tmelíme k čelu. Pokud má mít lokomotiva i zpětná zrcátka připravíme další otvory. Tím je model připraven k laku.

451_stavba3v1451_stavba3v3_2451_stavba3v4

451_stavba3v9_2451_stavba3v10451_stavba3v11_2

 Automat. spřáhlo a upravený měch - lze fixovat před lakem na oboustranné lepící pásce. Stejně tak i plastový pult již doplněný leptem ovladačů - níže je již po laku. Vrstva základní barvy prozradí vše, proto může dojít na opětovné drobné tmelení a třeba i broušení partií kolem oken.

451_lak9_2451_pult_lak_3451_lak6


Postup laků...

451_stavba3v8_2451_lak_2451_lak5

Drobné dílky fixované na oboustranné lepící pásce

451_lak10451_zelena1

Rám před lakem doplněn o vanu z odlitku. Žlutý pruh 600 mm = 5 mm v měřítku TT.

451_lak11_2451_stavba_fin4451_lak17

451_lak19451_lak20451_lak24

 Lak střechy a patinování. Okna 3D jsou lepená vteřinovým lepidlem - nanášeným na vybrání v bočnicích. Po osazení oken 3D celý model ještě prošel vrstvou matného laku. 

451_lak25451_lak26

451_lak_patina_2451_lak_patina4

451_lak_patina8451_lak_patina10451_pult_lak_5

 Veškerá boční okna stačí podlepit fólií. Čelní 6 ks dle uvážení. Čelo dozdobíme o poslední leptané dílky - stěrače, madla, případně i zpětná zrcátka. Na bok připevníme směrovou ceduli a na zadní část čela připevníme měch.

451_stavba_fin451_stavba_fin1451_stavba_fin2


Hotový model lokomotivy řady 451

451_stavba_fin3_2451_finale_2451_finale1

451_finale30451_finale31 451_finale10

451_finale14451_finale16451_finale17

Detailní pohled na zábradlí. Váha tohoto modelu - pojízdné makety je 87 gramů.

451_finale32451_finale35451_vaha

Fotografie ucelené soupravy

451_csd-451a451_2451451_3


Doplňující fotografie

451-026451-025bPraha-mas-n-     

451-080b_2451-052451-092

451-025a451-025d

451j451c_2

451_4451-050451-050b

451-050c451-050d451_spojeni

451-052q451-008c451-008e

451-008451-008a451-008b

451-052n451-052o451-052p

Článek publikován 8.11.2013 / Poslední aktualizace 9.9.2015