Návod stavby - odlitek s leptanou bočnicí mot. vozu 820 TT / H0

820-srovnani820_dcc_finale2_2

Kat.č. TT-820 Bok

 Nezkrácené leptané bočnice pro motorový vůz M240 / 820. Sada dále obsahuje 3D okna a doplňky na odlitek z oměřeného vozu. Velikost 1:120 TT. Cena 400 Kč.

Odlitek není součástí leptané sady. Vhodné jako první seznámení se s lepty.

820-bok1_2M240_zaklad


Kat.č. H0-820 Bok

 Nezkrácené leptané bočnice pro motorový vůz M240 / 820. Sada dále obsahuje 3D okna a doplňky na odlitek z oměřeného vozu. Velikost 1:87 H0. Cena 550 Kč.

Odlitek není součástí leptané sady. Vhodné jako první seznámení se s lepty. Zboží je na objednávku

M240_bocniceh0_2M240_bocniceh0bM240_bocniceh0c


Doplňující zboží :

Kat.č. H0-820 Okna

ND - univerzální použití pro 020 / 820. 6 ks otevřených 3D oken. Velikost 1:87 H0. Cena 50 Kč

Kat.č. H0-820 Dveře

ND - Otevřené čelní dveře, sada obsahuje díly pro dvoje otevřené dveře. Velikost 1:87 H0. Cena 30 Kč

Kat.č. TT-820 Okna

ND - univerzální použití pro 020 / 820. 8 ks otevřených 3D oken. Velikost 1:120 TT. Cena 50 Kč

Kat.č. TT-820 Dveře

ND - Otevřené čelní dveře, sada obsahuje díly pro dvoje otevřené dveře. Velikost 1:120 TT. Cena 25 Kč

020_stavba15


- TT Obtisky pro motorový vůz od f. Jacek-Modely

Obtisk_m240Obtisk_820polo


Kat.č. TT-Tatra 2300

- Leptané podvozky ( pár ), včetně masek podvozků - Tatra o rozvoru 2300 mm. Sada obsahuje i dynamo. Velikost 1:120 TT. Cena 125 Kč. 

NÁVOD SESTAVENÍ PODVOZKŮ NAJDETE ZDE

Podvozek_020

- Pevný rám síly 2 x 0,5 mm. Jeho využití je univerzální, jak pro jeden kardan, tak pro oba. Rám je navržen pro díly z tovární lokomotivy V100 f. Tillig. Velikost 1:120 TT. Cena 250 Kč.

820_ram_stavba2820_ram_stavba3

820_ram_stavba4820_ram_stavba5820_ram_stavba7

Sběr proudu z podvozku - obě polarity

V100_sberV100_sber1V100_sber2

Upevnění podvozků k rámu - Verze makety

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.


Kat.č. TT-451 IN

 Leptaná sedadla do el.lokomotivy 451 / 452, přepážka WC a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Interiér lze použít také v motorovém voze M240 / 820. Velikost TT. Cena 150 Kč.

820_interier2820_interier2_4

Kat.č. H0-451 IN

 Leptaná sedadla do el.lokomotivy 451 / 452, přepážka WC a madla. Lept lze využít i pro odlitky. Interiér lze použít také v motorovém voze M240 / 820. Velikost H0. Cena 200 Kč.

820_interier3_3


Přípojný vůz

Kat.č. TT-020 Bok

 Bočnice, 3D okna a doplňky na odlitek z oměřeného vozu Balm / Bix 020. Velikost 1:120 TT. Cena 400 Kč.

A ještě na závěr....V nabídce máme také nepatrně zvýhodněný TT set. A to bočnice s podvozky za 500 Kč.


Barevné schéma daného motorového vozu, dle daného roku - najdete přehledně ZDE

 Motorových vozů, které mají vystouplou podélnou střední okapničku ( dle odlitku ) je minimální počet....Ten, kdo by přeci jen chtěl vůz s touto okapničkou ( dle odlitku ), může na lept nalepit vhodný pásek např. EverGreenu. 

Návod

Dle nové bočnice - leptané, odřežeme tu původní - odlitkovou. Z odlitku zůstane jen střecha a čela....

820_stavba820_stavba1820_stavba3

Po odřezání bočnic je k čelu perfetní přístup i zevnitř odlitku.

820_stavba4820_stavba5820_stavba6

 Spodní část bočnice můžete ohnout, na spodní straně leptu jsou k tomu připravené rysky. Bočnici k odlitku lepte vteřinovým lepidlem a fixujte napuštěným papírkem.

820_stavba7820_stavba8820_stavba9

Otvor pro budoucí podvozek ( masku ) je dobré nepatrně prodloužit, přeci jen, nejdůležitější jsou jízdní vlastnosti modelu.

820_stavba10820_stavba11820_stavba12

 Zaoblená okna zarovnejte do úhlu - dle leptu a určitě je dobré je také zvětšit - jsou moc úzká...Čelo bylo dozdobeno ještě dílem dveří z ND - ten ale není součástí leptané sady. Vyvrtejte otvory pro uložení háku, brzdových hadic a stěračů.

820_stavba13820_stavba14820_stavba15

 Protože jsou původní světla dost "rozhozená" je dobré je nahradit mosaznou trubičkou. Něco k rozměrům : Průměr světla vnější část je 23 cm, vnitřní část ( sklo ) je 19 cm. Tedy celkem vhodná je mosazná trubička 2 mm, kterou máme též v nabídce.. 

820_stavba16820_stavba17820_stavba18

 Po osazení schodů je model už připraven do základní barvy. Zásuvku dálk. řízení je dobré osadit až po vyjetí modelu z myčky...Teprve v základní barvě se pozná, jak moc bude potřeba tmelit přechod leptu a odlitku. 

820_stavba19820_stavba20820_stavba21

Předloha kolem dokola :)

820a820b820c

820d820e820f

820g820h820i

820j820k820l

820n820o820p


Lak / Patina

- Barevné schéma je dle motorového vozu 820 021-4 

- Kryty světel zůstanou v barvě plechu, osazují se až po laku. Jelikož okapničky nejsou v barvě střechy ( budou červené ), je lepší je osadit lakované zvlášť. Pluhy se dají do své černé barvy stříkat také mimo model.

M240_zaklad820_lakk820_lakk1

820_lakk4820_lakk5

 Nanesené obtisky ( mix různých, např. čelní červené číslo je vytvořeno ze 4 dílů ), z papíru vytvořená zadní stěna schodů, dolepené okapničky. Skalpelem strhnutá barva z klik. V této fázi dostal celý model první matný lak.

820_lakk7820_lakk8

 Druhý ( závěrečný ) matný lak se ještě bude aplikovat po přilepení madel a 3D oken. Madla mají dorazy. Okna lepte Herkulesem, madla vteřinovým lepidlem zevnitř vozu. Rámečky oken ve dveřích se dají zatřít černou barvou - náznak gumy.

820-021820-021b

Osvětlení

820_osvetleni820_osvetleni1820_osvetleni3

 Interiér - leptaná sedadla v laku

 Původně jde o leptík sedadel do řady 451, tvar sedadel je dost podobný. Stavba těchto sedadel zabrala asi 20 minut, stačí ty dvojité na spodní straně sletovat, nebo na opěrkách slepit. Sedadla o dvou místech lepte přímo na přepážky. Po úpravě výšky jde použít i stěna WC, kde jsou naznačené dveře ( pokud nevadí motor ). Dvojitá sedadla byla lepena vteřinovým lepidlem k rámu vozu. Jediná nevýhoda je, že sedadla o třech místech se navíc musí složit ze dvou sedadel.

820_interier1820_interier2_2820_interier3

 Interiér byl doplněn cestujícími. Záclonky jsou dalším detailem a jsou zvolené tak, aby nebyl vidět motor. Na určené místo můžete dolepit tabuly směru. Po zasklení osaďte leptané stěrače. Nárazníky si vyrobte tak dlouhé, aby celková délka přes nárazníky byla 18,50 m - což je v TT 154,17 mm ( bužírku lze posouvat ).

820_interier4820_interier5


Těsně před dokončením

820_finale820_finale1820_finale2

820_finale3820_finale4820_finale6

820_finale7820_finale8820_finale9

820_finale11820_finale12820_finale17


Dokončený model 820 021-4

- Čela byla dozdobena o poslední detaily...

820_finale18820_finale19820_finale21

820_finale22820_finale23820_finale24

820_finale25820_finale26820_finale27

Kolejiste_10_10_2015g

VIDEO


Model 820 020-6 ve stavbě - maketa

820020_14_3_2016a820020_14_3_2016d_2820020_14_3_2016l_2

820020820020b820020_lak_csd

820020_lak_csd1820020_lak_csd2820020_po-laku

 Maketa je doplněna o vozový dekodér za 190 Kč, který máme také v nabídce zboží...zatím je zapojena jen jedna funkce - osvětlení stanoviště. Další funkce, světla Ž/Č a interiér cestujících se ještě dopojí....

820020_dcc820020_dcc1_2820020_dcc2

Další testovací jízda - "pod napětím". Kondenzátor 470 uF je dostačující.

820020_dcc9820020_dcc8820020_dcc6

Vykloněná figurka z otevřeného okna tomu dává větší život :) Pod touto figurkou je navíc jeden dolní kryt pootevřený.

820020_dcc10820020_dcc11820020_dcc13


Téměř dokončený model 820 020-6

820020_dcc15820020_dcc17820020_dcc18

820020_dcc21820020_dcc22820020_dcc24

820020_dcc25820020_dcc26820020_dcc29


Dokončený DCC model

Model po dosazení SM diod Ž/Č na straně, kde je strojvedoucí a dále po dosazení záclonek :)

820_dcc_finale_2820_dcc_finale1_2820_dcc_finale2_3

Článek publikován 24.5.2015 / Poslední aktualizace 20.3.2016