Návod stavby vozu Bai / By ( odlitek + lepty ) - N / TT

Kat.č. TT-Bai 8 Bok

Nezkrácené leptané bočnice, okna a doplňky pro vůz Bai / By - odlitek. Odlitek není součástí leptané sady.

Bočnice jsou navržené dle rozměrů ze skutečného vozu.

Tato stavba je vhodná pro první seznámení se s lepty.

Velikost 1:120 TT. Cena 400 Kč.

Bai-csd-popis3

*** Doplnění 2.8.2017

Novinka 1:160 N je skladem - Bočnice, okna a doplňky na odlitek vozu Bai. Cena 280 Kč

Kat.č. N-Bai 8 Bok

Nezkrácené leptané bočnice, okna a doplňky pro vůz Bai / By - odlitek. Odlitek není součástí leptané sady.

Bočnice jsou navržené dle rozměrů ze skutečného vozu.

Tato stavba je vhodná pro první seznámení se s lepty.

Velikost 1:160 N. Cena 280 Kč.

Bai_n_2Bai_n1Bai_n2_2


Doplňující zboží

Návody sestavení podvozků 2400 mm najdete ZDE

Kat.č. TT-Pen2400

Dva Pensylvánské podvozky ( Labutí krky ), rozvor 2400 mm. Nejen pro vozy 051. Cena 125 Kč


 Obtisky pro vozy Bai od JACEK MODELYCena 50 Kč. Měřítko TT.


Plastový interiér. Cena 50 Kč. Měřítko TT.

In_plastBai-4-3649g


Návod

 Bočnici lze využít na odlitek také jen z části ( pouze prostřední díl ). Pokud se má použít celá bočnice, je nutné nejprve ohnout partie kolem dveří. Ideální je dané dílky k sobě přiletovat na spodní straně. Každá "plná" bočnice je pak složena z pěti dílů. 

Bai_stavbaBai_stavba1Bai_stavba2

Dle nové bočnice - leptané, odřežeme tu původní - odlitkovou.

Bai_stavba3Bai_stavba7Bai_stavba9

Bai_stavba4Bai_stavba5Bai_stavba8

Bai-4-3649eBai-4-3649fBai-4-3649b

 Bočnice stačí k odlitku přilepit vteřinovým lepidlem, větším pevnostním spojem je pak ještě napuštěný papírek vteřinovým lepidlem. Zde je použit v rozích a na třech místech nad okny. Po zafixované bočnici místa v rozích dle potřeby tmelte a zabruste přechody leptu a odlitku. Dále přilepte čelník, čela - přechodové dveře. Dle vyznačených míst v leptu pak provrtejte otvory pro madla u přechod. dveří a otvory pro nárazníky. Připevněte spodní schody, ideálně letováním uvnitř bočnic. Po osazení madel je vůz připraven k laku. Opět již teď je vidět, jak bočnice odlitek pozvednou o třídu výš. Stavba je velmi jednoduchá a rychlá. Je tedy vhodná i pro zcela první seznámení se s lepty.

Poznámka : Čelník nalepte na odlitek co nejníž, buď zároveň s koncem odlitku, nebo i lehce pod tuto úroveň, o 0,5 mm.

Bai_stavba9_2Bai_stavba10Bai_stavba11_2

Bai-4-3649iBai-4-3649jBai-4-3649k

Bai-4-3649nBai-4-3649tBai-4-3649v

Spodní výbava vozu

V leptané sadě najdete jak bateriovou skříň, tak brzdový válec s táhly.

Bai-4-3649Bai-4-3649pBai-4-3649q


Lak / Potisky / Patina

 Protože je úprava odlitku natolik jednoduchá, vzniká hned souprava těchto vozů. První ve stavu před tmelením, druhý ve stavu po základní barvě a na druhém ( konečném ) tmelení. Za jedno odpoledne se dá takto k laku připravit 2 - 3 kusy vozů. 

Bai_dvaBai_dveBai_lak

Stav vozů odpovídá 90. létům. Označení vozů By 50 54 20-11 009 a 195. V leptané sadě jsou navíc i dvě otevřená okna.

 Bai_potiskBai009Bai195

Skalpelem seškrábnutá barva na klikách je příjemný detail. Patina střechy - Čerň kostní a Umbra pálená.

Bai_celaBai_cela1Bai_stavba15


Vhodné díly pro dokončení stavby...

Bai_dilyBai_dily_podvozky2400

Finišování

Bai_usazeniBai_interier195Bai_usazeni1

Bai-4-3649dBai-4-3649mBai-4-3649w

Interiér byl doplněn cestujícími. Z testů : při použití leptaných podvozků vůz snese i poloměr R310

Bai_interier3Bai_podvozky_nataceniBai_r310


Hotové modely ČSD

Bai_finale7Bai_finale1Bai_finale2

Bai_finale3Bai_finale6Bai_finale8

Bai_finale9Bai_finale10Bai_vaha

2 x VIDEO jízdy vozů Bai


Model vozu By - verze ČD

Bai_cd_in

Bai_souprava4Bai_souprava


Doplňující fotografie

Bai-csd-popisBai-csd-popis1Bai-csd-popis9

Bai-csd-popis7Bai-csd-popis8Bai-csd-popis10

Článek publikován 14.5.2015 / Poslední aktualizace 27.6.2015