Odlitky řady 749 - 754

751172_dcc5754-066h_2

749-051749-100a241aMerici-vuz-003-750-346-9-krnov-18-4-12p


 Bylo by dnes jistě už nošením dříví do lesa, sochat odlitky těchto řad, když nabídka hotových modelů různých výrobců je pestrá. Tento článek není úplně návodem, jde spíše o ukázku, co např. se starým odlitkem.

 Zde jsou např. stroje 749 250 a 754 066 lakované někdy v roce 2007, tenkrát zamýšlené pro mosazné pojezdy. Od svého laku byly uloženy a čas šel dál a vývoj také. Aby nebyla práce s lakem a přípravou zapomenuta, došlo tedy k malému oživení a dokončení těchto strojů.

749 250-7 - Stavba

 Použité zboží z naší nabídky - pevný rám, který se rozvorem musel jednoduše upravit - vyvrtáním nového otvoru pro šroubek, leptané ČKD podvozky 2400 mm, stěrače a šroubovka s hákem.

 Byla zvolena verze s jedním kardanem, kolem motoru bylo vše obloženo různým závažím, s přihlédnutím k zachování prostoru pro stanoviště a prostoru pro sm diody. Celková váha je 185 g. Důležité je, zatěžovat stranu s kardanem, opačná strana má záporný vliv na sílu tahu.

749-250749-250a749-250b

749-250d_2749-250h749-250i

749-250j749-250k749-250l

749 250-7 - Hotový model

749-250_finale4749-250_finale5749-250_finale6

749-250_finale1749-250_finale2749-250_finale3

Právě převzatý stroj do svého domovského depa si odpočinku na slunci moc nedopřál, byl totiž zařazen do čela rychlíku.

749-250_finale7_2749-250_finale8749-250_finale9

749-250_finale10749-250_finale11749-250_finale12


751 172-8 DCC - MAKETA

Odlitek lakovaný v roce cca 2007, od té doby uložen neuvěřitelných téměř 10 let. Jeho další osud bude úděl makety :)   

 Na tomto stroji se tedy po dlouhé odmlce použily "naše" leptané podvozky ČKD 2400 mm, kde kola jsou usazena do ložisek a každý podvozek sbírá proud z kolejí. Dále se použily stupačky, stěrače a vozový dekodér. Stroj je bez motoru, tedy jde o plně pojízdnou maketu. Osvětlení strojovny je trvalé - když jde do kolejí proud. Čelní osvětlení B/Č ( tam, kde je fíra ) spíná F0. F1 jsou konce druhého stanoviště a F2 je osvětlení jednoho stanoviště.  

751172_dcc751172_dcc1751172_dcc3

751172_dcc4751172_dcc5_2751172_dcc8

A zde je již maketový stroj nasazen do služby :) Pro pořádek, šestka není z naší dílny, je jen částečně doupravená.

751172_dcc12751172_dcc13751172_dcc17

751.172 na přípřeži se strojem 749.006 a s vozy Btn 053

751172_dcc18751172_dcc20751172_dcc21

751172_dcc22751172_dcc23751172_dcc24

751172_dcc25751172_dcc26751172_dcc19


754 066-9 - MAKETA

 Na tomto stroji se použily také leptané podvozky ČKD 2400 mm, dále zpětná zrcátka a stěrače. Stroj je bez motoru, tedy jde o plně pojízdnou maketu, která bude pevně spojena s "červenou" mašinkou od f. Kuehn ( ta se dočká přečíslování a patiny ). Oba stroje pak budou vykonávat službu v nákladní dopravě. Pro případ, že by stroj 066 byl na postrku, má připravené koncové odrazky. Nakonec tato maketa v materiální ceně kolem 400 Kč udělá ještě zajímavé oživení v provozu....

754-066754-066a754-066b

754-066c754-066d754-066e

754-066f754-066g754-066h_3

Zde jsou už oba stroje zapojené. ( Odlitek ř. 754 a Kuehn ř. 753 ), kde vezou svůj první noční náklad - ucelenou soupravu wapek.....  

754-066i754-066j754-066k

754-066l_2754-066o754-066q


753 187 ( T478.3187 )

Patinovaná tovární mašina od f. Kuehn

753-187_patina753-187_patina1753-187_patina2

753-187_patina3753-187_patina4753-187_patina5


 Patinované dvojičky na kolejišti...

753-187-a-754-066753-187-a-754-066a753-187-a-754-066b

753-187-a-754-066c753-187-a-754-066d_2753-187-a-754-066e

753-187-a-754-066f753-187-a-754-066g

Článek publikován 23.6.2015 / Poslední aktualizace 8.4.2016