Návod stavby vozu Nas / Res 1:120 TT

ČSD / ČD / ŽSR / ZSSK / Cargo

        Res_lomeny4Res_2989

Res_tt_lept_2Reska_souprava4_2Res-070a551_2

Připraveno dle vlastního oměření skutečného vozu !

Prodejní verze leptu :

Res_oprava_2Res_oprRes_opr2

Res734aRes734h_2Res734i

Kat.č. TT-Res

Stavebnice nákladního vozu Res ( rok výroby 1976 Vagónka Poprad )
Stavebnice obsahuje:
Leptaný rám včetně podélných výztuh a podvozků 2000 mm. U podvozků je jedno pevné spřáhlo tvaru šroubovky, které má vyznačení k zapájení a zaháknutí přímo na otočný podvozek - pro spojení více vozů novým spřáhlem MM. Dále sada obsahuje l
eptané klanice, bočnice a čelníky se všemi detaily vozu, desky nárazníků, šroubovky, brzdové hadice a madla, 3D laserovanou podlahu. Možnost jednorázového otevření bočnic, možnost sklopení klanic, možnost uložení klanic pod vůz, možnost upevnění nákladu.

Cena 350 Kč za vůz, vč. podvozků. Velikost 1:120 TT 

Kat.č. TT-Res-Set

Stavebnice nákladního vozu Res - 4 kusy
Každá stavebnice obsahuje:
Leptaný rám včetně podélných výztuh a podvozků 2000 mm. U podvozků je jedno pevné spřáhlo tvaru šroubovky, které má vyznačení k zapájení a zaháknutí přímo na otočný podvozek - pro spojení více vozů novým spřáhlem MM. Dále sada obsahuje leptané klanice, bočnice a čelníky se všemi detaily vozu, desky nárazníků, šroubovky, brzdové hadice a madla, 3D laserovanou podlahu. Možnost jednorázového otevření bočnic, možnost sklopení klanic, možnost uložení klanic pod vůz, možnost upevnění nákladu.
Cena 300 Kč za jeden vůz, vč. podvozků. Velikost 1:120 TT 

Reska_soupravaRes-3942-300-7n

Kat.č. TT-Podvozek2000

 Leptané podvozky ( pár ) o rozvoru 2000 mm vhodné např. pro vozy Res a Has s leptaným spřáhlem pro spojení více vozů. Možnost uložení dvojkolí do držení, nebo do ložisek. Ložiska a NEM šachty nejsou součástí. Cena 125 Kč. Velikost 1:120 TT 

Res_lomeny47Res_podvozky_opr_2Podvozky2m_nk_navod5_3


Z Historie vozů :

Vuz_res

Rok výroby 1976-1978 Vagónka Poprad

 Vozy jsou z výroby zařazeny v intervalech Rs / Nas 390 1 až 390 5 a 391 1 až 391 4, vždy s čísly 502-999, protože podle tehdejšího číselného schématu to byly vozy bez ruční brzdy na plošině, proto dostaly evidenční čísla 502 a výše. Po roce 1981 jsou přečíslovány do intervalů 394 1 až 394 4 v rozsahu čísel: 31 54 394 1 100-2 až 31 54 394 4 545-5. Vozy dostávají písmenné označení Res / Nas. Vozy jsou provozovány také společností Cargo.

 Část vozů se stejně jako jejich předchůdci dočkala odebrání bočnic při revizních opravách z důvodu nedostaku bočnic na výměnu a jejich častému poškozování. Vozy s odebranými bočnicemi byly přeznačeny na Sps / Pas ve společném intervalu s vozy sk.10 a dostaly v 90. letech dodatečně samostatné typové číslo 9-207.1. Vozy byly zařazovány do intervalu 472 0. Ještě v roce 1997 bylo u ČD 518 těchto vozů.


- Zařazujeme trvale do prodeje naše první obtisky, které jsme si sami připravili :)

- Výběr z více čísel je samozřejmostí

Tt-o-rescd_nahled_2Mm_ob_res_csdacdČSD / ČD - od r. 1981 po 90.léta

Tt-o-reszsr_nahled_2Mm_ob_res_zsrŽSR / ZSSK - od 1993

Tt-o-resMm_ob_res_cdČD - současnost


Návod

Celá stavba - sestavení leptů před lakováním, vč. podvozků zabrala 3 hodiny, vč. focení.

RYCHLE - PŘESNĚ - LEVNĚ ! Tak to je Res od MM

 Rám vozu ohněte dle drážky. Zapájejte podélné pevnostní výztuhy. Přilepte bočnici, na každé straně musí mít přesah. Ze spodní strany ji fixujte na 2-3 místech cínem, přitom kontrolujte, zda se bočnice nikam nehla. Pak ji můžete proletovat ještě na dalších místech. Podobně připevněte čelníky. Matičku k rámu lepte vteřinovým lepidlem a pak ji fixujte okolo ještě Herkulesem, nebo ji můžete i zapájet. Bočnice se dají vymodelovat i jako otevřené - nakládka palet např. Ještěrkou, apod. Danou část bočních opěr stačí ohnout - podobně jako v návodu u stavby vozu Kns.

Res_navodRes_navod1Res_navod2

 Ohněte dle drážek výstupky nad nárazníky a přes zámky je upevněte do čelníků. Dosaďte hák, případně také se šroubovkou - pokud vůz bude trvale jako poslední v soupravě. Ohněte na čelníku horní madlo a stupačku. Stupačku - ohyb drážky zapájejte ze spodní strany. Ohnout můžete také spodní madla - směrem ven. Klec bude u prodejní verze stavebnice již upravena, aby nedošlo k zaklesnutí s podvozkem. Další úpravou bude ještě samostatné umístění brzdového kola. 

Res_navod3Res_navod4Res_navod5

 Přilepte 4 krajní malé klanice, madlo je vždy jen na pravé straně bočnice. Krajní klanice můžete ještě zesílit kartonovým doplňkem. Přilepte mřížku na přechodky. Háčky pro tažení ohněte směrem ven o cca 45°. Dále přilepte klanice a na ně letujte řetězy, kde každý konec řetězu je trochu ohnutý. Pokud chcete mít model s výsledkem omotaných řetězů kolem klanic, tak nejprve letujte řetěz ke klanici, pak řetěz omotejte a celou sestavu přilepte k bočnici. 

Res_navod6Res_navod7Res_navod8

 Podlahu k rámu lepte až po laku, můžete ji i patinovat... Sestavte nárazníky. Můžete je zhotovit z kousku drátu a nařezané bužírky. Drát letujte k desce nárazníku, navlékněte zpět bužírku. Celková délka nárazníku je 60 cm - v TT tedy 5 mm. Nárazníky osaďte až po laku.

Res_navod9Res_navod10_2Res_stavba2

Připravený vůz k laku - podvozky jsou před lepením detailů

Res_pred-lakemRes_pred-lakem2Res_pred-lakem3


Sestavení podvozků 2.00 m a možnosti spřáhel

Stačí ohnout kostru a případně dopájet ložiska. Pak přilepit zesilující dílky a případně přiletovat zdrže. Tím je podvozek připraven k laku. Kartonové podložky jsou součástí stavebnice vozu Res. Pokud použijete dvojkolí jednostranně izolovaná, osaďte všechy 4 stejným směrem. To samé platí při spojení vozů leptaným spřáhlem, jinak dojde ke zkratu. 

 Na výběr máte hned z několika možností spřáhel, vyberte si co Vám nejvíce vyhovuje, pevné leptané spřáhlo je v sadě u podvozků - tedy je již v ceně :) Jeden konec ( první a druhou drážku ) ohněte do "Z" provlékněte do podvozku a ze spodní strany spřáhla "Z" fixujte trochou cínu. Tím spřáhlo nevypadne, ale bude otočné. Druhou stranu ohněte do "L" ( na druhé drážce ). Ohyb můžete lehce procínovat, aby byl pevnější. Tak se vozy mohou zapojit mezi sebou. Pozor u čelníku na otvory pro brzd. hadice, aby Vám provozně nevadily. Doporučujeme : sestavte jedno pevné spřáhlo a otestujte ho na vlastním kolejišti, zda Vám tato vzdálenost vyhovuje.

Podvozky2m_nk_navodPodvozky2m_nk_navod1Podvozky2m_nk_navod2

Podvozky2m_nk_navod3Podvozky2m_nk_navod4Podvozky2m_nk_navod5_2


Fotografie ověřovacího podvozku

Po odpojení vozu spřáhlo spadne na pražce.

Res_podvozky_navod2Res_podvozky_navod3Res_podvozek_2000_navod

Další možnost jak uchytit šachtu NEM k podvozku.

Res_podvozek_2000_navod2Res_podvozek_2000_navod3_2Res_podvozek_2000_navod5

Podložená šachta

Res734bRes734dRes734f

Při použití krátké šachty je nutné ji umístit dále od středu vozu, jinak se nárazníky zaklesnou. Toho se dá docílit nějakým prodlužujícím páskem, vyrobeného třeba z odpadu leptu.  

Res_csd1Res_csd2Res_csd100b

Krátká šachta se spřáhlem "V" - spojení s vozem Eas Tillig je krásné, ale nefunkční v provozu.

Res_csd100cRes_csd100qRes_lomeny47_2

 Když se krátká šachta umístí do upraveného otvoru pro leptané spřáhlo...vzdálenost nárazníků je vyhovující provozně, šachta ale klade větší odpor při natáčení - to ale není chyba vozu, nebo podvozku. 

Res_kratka-sachtaRes_kratka-sachta1Res_kratka-sachta2

Další možnost leptaného spřáhla 

Dobré pro poloměry R 400 a více. Po odpojení vozu spřáhlo zůstává ve vodorovné poloze.

Res_2088bRes_2088cRes_2088e

Podobná možnost jak funkčně a zadarmo spojit vozy z naší dílny. Spojení se šroubkem.

Dobré pro dlouhé vozy do menších poloměrů R 353, R 310, atd...

Po odpojení vozu spřáhlo zůstává ve vodorovné poloze.

Aby spřáhlo nedrhlo o čelní madla, matku naletujte na spodní stranu podvozku, ta bude sloužit zároveň jako podložka.

Podvozek_scmmsPodvozek_scmms1Res_podvozky_matka2_2


Lak / Obtisky / Lak

Res_lakRes_lak1

 Obtisky aplikujte přímo na barvu, nejsou potřeba žádné vodičky, či přípravky před nanesením, nebo k nanesení ! Obtisk se ve vodě velmi rychle oddělí od nosného papíru ( 5 vteřin ). Když je obtisk na modelu a samovolně proschne, zalakujte ho malou vrstvou matného laku.

Res_lak4Res_obtisk_zsr_aplikace_3Res_obtisk_zsr_aplikace1

Pár pohledů na vůz těsně před dokončením

Res_x_finaleRes_x_finale2Res_x_finale6_2


Dokončený model ČSD Res 31 54 394 1 150-7 

 S jednou sklopenou klanicí. Ložený vůz do ucelené soupravy přepravy dřeva. Klanice jsou k rámu letované. Podlaha je dobarvená a patinovaná.

Res-3941-150-7Res-3941-150-7_nakladkaRes-3941-150-7c

Res-3941-150-7dRes-3941-150-7hRes-3941-150-7k_2


Dokončený model ČSD Res 31 54 394 2 300-7 

 Ložený vůz do ucelené soupravy přepravy dřeva. Klanice jsou k rámu letované. Podlaha je dobarvená a patinovaná.

Res-3942-300-7b_2Res-3942-300-7cRes-3942-300-7d

Res-3942-300-7e_2Res-3942-300-7fRes-3942-300-7h

Res-3942-300-7jRes-3942-300-7kRes-3942-300-7n_2


Modely vozů Res ČSD

31 54 394 4 070-4 a 31 54 394 3 551-4

 Ložené vozy do ucelené soupravy přepravy dřeva. Klanice jsou k rámu letované. Podlahy jsou dobarvené a patinované.

Res_podlahaxRes_podlahax1Res-070a551_obtisky

Res-070a551_3Res-070a551aRes-070a551b

Res-070a551cRes-070a551dRes-070a551e

Res-070a551fRes-070a551gRes-070a551h

Res-070a551iRes-070a551jRes-070a551o_2


Model vozu Res ČD 31 54 394 3 734-6

Res734gRes734h_3Res734e

Res734mResksResks3


Model vozu ŽSR Res 31 56 394 1 109-1

Res_finale8Res_finale1Res_finale2 

Res_finale3Res_finale5Res_finale6

Res_finale7Res_finale9Res_finale10_2

Vůz v soupravě především s dalšími lepty nákladních vozů naší produkce

Res_finale12_2Res_finale13_2Res_finale14_2

Res_finale15_2Res_finale17Res_finale18

S dalším vozem Res, který má jinak zamotané řetězy ( okolo klanic )

Res_stavbaxRes_stavbax1Res_stavbax3


Video s testovací jízdou


Dokončený model vozu ČSD 31 54 394 1 100-2

Res_csdRes_csd3Res_csd6

Res_csd7Res_csd8_2Res_csd100d

Res_csd100hRes_csd100iRes_csd100j

Res_csd100mRes_csd100oRes_csd100p


Dokončený model vozu ČSD 31 54 394 2 088-8

V provozu je tento model pevně spojen s vozem výše č. 100-2 leptaným spřáhlem vedeným spodem.

Res_2088Res_2088dRes_2088f_2

Res_2088gRes_2088hRes_2088i

Vůz byl ihned zařazen do provozu, kde jeho první výkon byl na Mn 800 64 :)

Res_2088jRes_2088kRes_2088p

Res_2088qRes_2088tRes_2088v


Dokončené 2 modely vozů ČSD

Podlahy jsou pouze přetřeny ředěnou černou barvou

Reska_souprava2_2Reska_souprava1Reska_souprava3

Reska_souprava4_3Reska_souprava5Reska_souprava7


Doplňující informace - náklad

 Připravili jsme také první jednoduché náklady - 3 x traverza různých délek a betonové překlady...Kartonové dílky jsou k možnému dokoupení. Samotným nákladem může být i např. 3-nápravový podvozek vozů Px / Pxx, nebo tento běžný podvozek o rozvoru 2.0 m. 

Nebo např. převážená trakce - sloupy / stožáry, atd...TV je z naší nabídky. Více ZDE

Pxx_naklad_3Pxx_pred-lakem11_2

 Stavba traverzy je lehká. Stačí spojit Herkulesem vždy 3 díly k sobě, v koncích také vteřinovým lepidlem a případně trochu zabrousit místa od vylamovacího nože. Kartonový celek se pak ještě může nastříkat základní barvou...zde jsou zatím jen 2 traverzy ( jedno balení ), později jich na voze bude více.  

Traverzy_stavbaTraverzy_stavba1Px-a-pxx-finale17_2


Malé srovnání s vozem Res Tillig

Váha vozu MM bez nákladu je 28 g, což je provozně dostačující. ( Res Tillig má 25 g ).

Váha vozu MM po naložení dřevem je 40-44 g

Res MM je (- 20.04 m -). Res Tillig je (- 19.90 m -) ač je popsán chybnou délkou (- 20.22 -)

Res_pred-lakem6Res_pred-lakem7Res_pred-lakem8


Fotografie předlohy

Res_lomenyRes_lomeny5Res_lomeny7

Res_lomeny10Res_lomeny11Res_lomeny12

Res_lomeny13Res_lomeny14Res_lomeny15

Res_lomeny18Res_lomeny20Res_lomeny21

Res_lomeny32Res_lomeny36Res_lomeny37

Res_lomeny42Res_lomeny43Res_lomeny53

Res_lomeny56Res_lomeny60_2Res_lomeny69

Res_lomeny75Res_lomeny76Res_lomeny80

Res a kontejnery

Pardubice-4-4-2017aaPardubice-4-4-2017Pardubice-4-4-2017a

Článek publikován 5.7.2016 / Poslední aktualizace 16.5.2017