Pokračování stavby ? Zatím jen opravdu hodně pomalu :)

 Kdo na stránky MM chodil pravidelně, musel si povšimnout velkého útlumu jak u leptaných novinek, tak u stavby kolejiště. Důvod je jednoduchý. Čas byl věnován další životní etapě a to plnění si snu stát se strojvedoucím ČD, což se povedlo :) Proto byla firma převedena na partnerku. Po roce učení, čekání a skládání různých zkoušek nečekejte hned další řadu novinek. Určitě se něco v leptech dodělá a něco nového připraví, zatím ale bez termínů :) 

     10-1-2019-754-030-martinice           Pf2019_2         Tr-kolin-23-12-2018aa

9.3.2019 - Na začátek jedna novinka od mtb v podobě červeného 6-ti-koláka a jedno ozvučení párovky 377.0504 :) Diesel bude časem doplněn o žlutý proužek na čelech a přiložené plastové detaily. Na třetí fotce je malé srovnání s leptem od Kubera.

Img_20190306_075207Img_20190306_075354Img_20190309_192307_hdr

Img_20190309_100337_hdrImg_20190309_111609_hdrImg_20190309_131420_hdr

Img_20190309_132234_hdrImg_20190309_133633_hdrImg_20190309_133746_hdr

Větší pohled na Vysočany, po roce odmlky je to zhruba stejný stav zaplněného nádraží :)

Img_20190309_131403_hdrImg_20190309_194701_hdr

25.3.2019 - Digitalizace Sergeje 781.550. Stejně jako její sesterská, ale provozně "čistá" 781.194 dostala 550-ka dekodér na drátech s větším využitím funkcí, proti klasickému 6-ti pinu. Dálkový reflektor je ovládán zvlášť a směrově přes F1, tím je možné doplnění i funkce F3 - posunu vč. 4 světel. Osvětlení stanoviště přes F2 se dodělá někdy příště. Po dlouhé "analogové" odstávce stroje za sklem, byla 550-ka očištěna u sběru proudu a promazána v převodech. První DCC nasazení po vyladění CV hodnot ( hlavně kombinace pomalé jízdy s vysokým stupněm motorové zátěže - zvukově ), bylo se soupravou Rajek do prudkého stoupání do Nové Lhoty. Poté jela strojově zpět do Vysočan, kde převzala úvraťově ucelený náklad dřeva právě od své kolegyně 194-ky.

Img_20190324_082019_hdrImg_20190324_122735_hdrImg_20190324_122750_hdr

Img_20190324_135344_hdrImg_20190324_140626_hdrImg_20190324_191740_hdr

 Památeční fotografie, kdy prvně bok po boku stojí 550-ka a 194-ka v Nové Lhotě ze dne 11.1.2016. Posledním strojem z řad Sergejů, čekajících na DCC se tak stává "Rudý ďábel" 781.075, níže na fotografii ze dne 10.10.2015 kde byl zachycen v čele Os vlaku s vozy Baim. 

Podrobnější popis digitalizace stroje 781.194 najdete ZDE

Nové videjko se Sergejem 781.550

6.4.2019 - Nové HLADKÉ přírůstky 753.001 a DCC T478.1004. Nová zamrajda 1004 tak konečně nahrazuje původní 749.006 z prvních dvou fotek níže, kdy se do depa dostala v dubnu 2016. Původní stroj 006 s ČD lakem už na kolejišti nějaký pátek není, lépe se do roku 93 hodí ČSD verze, kde stroj 1004 bude přeznačen na 751.006, vypatinován a následně bude v rychlíkovém turnuse Praha - Turnov - ( Tanvald ).

Z6eImg_20190405_132048_hdr

 První DCC nasazení po vyladění CV hodnot ( hlavně kombinace pomalé jízdy s vysokým stupněm motorové zátěže - zvukově ), bylo vedení Lv z Prahy do Nové Lhoty a zpět už v čele nákladního vlaku. 

Img_20190405_142927_hdrImg_20190405_142940_hdrImg_20190405_143258_hdr

Img_20190405_153807_hdrImg_20190405_161605_hdrImg_20190405_182934_hdr

Videjko s T478.1004 ...

 Broušení střechy, kompletní patinování, přeznačení stroje na 751.006 dle stavu - fotek z roku 1993, dolepené detaily :) Lokomotiva byla podrobena testu, zda utáhne daný R bez bandáží, testem prošla :)

Img_20190406_171432_hdrImg_20190406_203843_hdrImg_20190406_212314_hdr

Img_20190407_190712_hdrImg_20190406_212300_hdrImg_20190406_213829_hdr

Img_20190406_214131_hdrImg_20190406_214442_hdrImg_20190406_214818_hdr

7.4.2019 - Předělávka již "staršího" stroje T478.1099 na pražskou Bertu 751.162 - dle fotky / stavu z roku 1994. Stroj na předělání čekal od 13.7.2017 ( viz první foto níže ze stejného data ). Barevná kombinace a patina je dokončena, tabulky s novým číslem se dosadí až později.

Img_20190407_151524_hdrImg_20190407_170645_hdr

Img_20190407_190625_hdrImg_20190407_190658_hdrImg_20190407_190821_hdr

Img_20190407_190847_hdrImg_20190407_191027_hdrImg_20190407_191152_hdr

Img_20190407_194847_hdrImg_20190407_194923_hdrImg_20190407_195931_hdr

8.4.2019 - Nové videjko - Berty 006 a 162

11.4.2019 - Fotografie "celků" kolejiště z minulého týdne....

Img_20190331_125632_hdrImg_20190331_125650_hdrImg_20190331_125722_hdr

Img_20190331_125947_hdrImg_20190331_130141_hdrImg_20190331_130220_hdr

12.4.2019 - Nová videjka

Můj splněný sen a to co mě baví :)

9.7.2019 - Na kolejiště zavítal další tovární kousek, tentokrát Krokodýlek, na fotkách již pózuje spolu s odlitkem 009, který je však doplněn o naše lepty :) Nemá cenu popisovat něco, co již bylo psáno jinde, ale ten reflektor je opravdu markantní :) Jinak nový kus dostane minimálně špinavou střechu a své cestující :)

Img_20190709_150813Img_20190709_150832Img_20190709_150937

18.7.2019 - Upravený tovární kus na stroj 770.040. Po cirka 4. měsících na něj konečně přišla řada :)

Img_20190715_115338_hdrImg_20190718_182544_hdrImg_20190718_195455_hdr

Videjko s jeho prvním nasazením do služby najdete níže

19.7.2019 - Po opravdu dlouhé době dnes vzniknul nový rám 200*60 cm pro koncovou stanici "druhé" Vrškovice.

Img_20190719_145913_hdr Img_20190719_152146_hdrImg_20190719_173028_hdr

 Tady jsou už položené koleje, jak to bude asi vypadat :) Dřevo u přesuvny znázorňuje remízu, v depu bude navíc zbrojení naftou. Na druhém zhlaví je vlečka pro vozy ř. Gags. Dále lokální trať do Nové Lhoty a vlečka ke skladu. Původní plánek přiznal 4 koleje, 5 kolejí je ale víc a určitě se hodí :) Nejdelší "do rovného" má metr, což pro MR ( 853+053+053 ) plně vyhovuje.

       Img_20190719_195459_hdr       Img_20190719_220628_hdr       Img_20190719_220959_hdr

21.7.2019 - Koleje před budovou jsou položeny, příště je na řadě depo a vlečky...

K1600_img_20190721_101413_hdrK1600_img_20190721_103118_hdrK1600_img_20190721_122216_hdr

      K1600_img_20190721_200829_hdr           K1600_img_20190721_200949_hdr K1600_img_20190721_201244_hdr

22.7.2019 - Pokračování...

K1600_img_20190722_101428_hdr    K1600_img_20190722_103742_hdr    K1600_img_20190722_105143_hdr

26.7.2019 - Pokračování s depem Vrškovic - usazování kolejiva, štelování umístění zbrojení...

K1600_img_20190725_195620_hdrK1600_img_20190725_215855_hdrK1600_img_20190725_215953_hdr

 Stavba dalších dvou rámů, první o rozměru 130 x 35 cm, pro mezilehlou stanici Majdov, mezi Novou Lhotou a koncovou stanicí Vrškovice. První fotka níže, stanice bude pokračováním od segmentu vlevo - zn Vojtov zastávka, vitrína přijde pryč. Třetí fotka - náhled na novou staničku, návěstidla - vjezdy a odjezdy budou řešeny mechanicky :) Vystřihnutý papír znázorňuje budoucí strojírnu.

K1600_img_20190726_211921_hdrK1600_img_20190726_190858_hdr     K1600_img_20190726_211744_hdr

 Druhý rám - délka 100 cm a rozšíření z 35 cm na 60 cm - díl před koncovou stanicí. Tento segment bude obsahovat drobnou zastávku ( v lese ) - Vrškovice zastávka. Mezi stanicí Majdov a zastávkou Vrškovic bude ještě 90 cm dlouhý "sklápěcí" most - přesně zde je totiž vchod do místnosti...

Celá lokálka je tedy ve složení : Nová Lhota, Troskovice, Vojtov zastávka, Majdov, "most", Vrškovice zastávka, Vrškovice.

Poslední fotka je budoucí výtopna 307 cm dlouhá do depa koncovky :)

K1600_img_20190726_214251_hdrK1600_img_20190726_200101_hdrK1600_img_20190726_214453_hdr

27.7.2019 - Videjko

28.7.2019 - Práce v žst Majdov - příprava pod koleje, usazení rámu ke stěně ( tomu již ustoupila vitrína ). Od vjezdové mechaniky pojede vlak borovým hájem :) Zhlaví od Lhoty (L), bude osazeno dvěma servama, výhybky jsou už trochu z ruky, P zhlaví - Vrškovické bude celé ručně. Výhybky od f. Kuehn, čeká se jen na dvě pravé..Rohový segment ( Vojtov zastávka ) - rám přijde upravit a krajina se konečně doladí k okolním rámům.

     K1600_img_20190728_113007_hdr     K1600_img_20190728_151931_hdr     K1600_img_20190728_173217_hdr

K1600_img_20190728_180538_hdrK1600_img_20190728_182109_hdrK1600_img_20190728_182140_hdr

Po předběžném kolejovém propojení ( s náhradní výhybkou Tillig ), zavítal do Majdova konečně první vlak :)

K1600_img_20190728_201415_hdrK1600_img_20190728_202254_hdrK1600_img_20190728_202322_hdr

8.8.2019 - V zašívárně se to hodně pohnulo dopředu ! Dokončené vedení lokální trati Nová Lhota - Vrškovice. Z Vrškovic vede nově úvratí další trať do druhé koncové stanice Mochov, která je stavěna dle skutečné předlohy ( trať 233 ). Momentálně je Mochov umístěn tak, aby šlo otevřít okno, ale po propojení s přístavbou okno zmizne a tím se pak celý segment s Mochovem posune. 

K1600_img_20190731_114533_hdrK1600_img_20190731_151355_hdrK1600_img_20190731_172856_hdr

Nedávno ozvučený praotec 001 vyráží v čele Os do Vrškovic. V Majdově bude probíhat pravidelné křižování.

K1600_img_20190731_190130_hdrK1600_img_20190731_190646_hdrK1600_img_20190731_191041_hdr

K1600_img_20190801_142310K1600_img_20190801_182742K1600_img_20190801_194720

K1600_img_20190803_091923K1600_img_20190803_092520K1600_img_20190803_154124

Most je provizorní, dle potřeb sklápěcí, ale hlavně funkční. Délka je 95 cm.

K1600_img_20190803_185019K1600_img_20190803_190101K1600_img_20190803_213456

Provoz po nové trati :) R, Sp a MOs.

K1600_img_20190806_204436K1600_img_20190806_210236K1600_img_20190806_213503

 A něco ze stavby další trati - ( 233 ) z Vrškovic do Mochova, pendl zde bude tvořen HV 820. Odpoledne sem zavítá také přímý vlak z Nové Lhoty v podání sólo 830. Budovy jsou pouze náznačné, jde o výh. Vítkov a stavědlo, místo malého depa. Vzniká také SJŘ se skutečnou jízdní dobou. Jen do Mochova byl čas odhadnut na 2 min., realita jsou ale 3 až 4 min., takže ještě dojde k malé úpravě :) ( 3 min. jsou to dnes, až se modul posune, vyjde to na 4 min. ).  

K1600_img_20190807_203608K1600_img_20190807_223459Img_20190807_165745

K1600_img_20190808_094234K1600_img_20190808_094527K1600_img_20190808_143103

 Ve vratném oblouku bude v lese Mochov zastávka. Oblouk je schválně jak strmější, tak zároveň hodně ostrý, což byl úmysl, pro případné extrémnější testování vozů, nebo lokomotiv :) Vychází to cca na 6cm/1m v R 300.

K1600_img_20190808_162443K1600_img_20190808_163252K1600_img_20190808_164840

9.8.2019 - Video s novým provozem

18.8.2019 - Stavba a úprava jednoho Auhagenu. Patina, zadní stěny nahrazeny kartonem, tak z jedné budovy vzniká druhá, přístavba zase karton doplněný o plastové zbytky :) Ještě se to musí zasklít, osvětlit, usadit, oplotit, vystředit kolej...

K1600_img_20190816_140633K1600_img_20190817_182419K1600_img_20190818_073511

K1600_img_20190818_085840K1600_img_20190818_091636K1600_img_20190818_111332

K1600_img_20190818_140745K1600_img_20190818_140801K1600_img_20190818_140813

K1600_img_20190818_140845K1600_img_20190818_140858K1600_img_20190818_140927

 Přes Lhotské zhlaví povede silnice. Pár baráčků kolem a hned to vypadá zase jinak :) Na trati směrem k Vojtovu vyroste mostek, který je původně z jiného kolejiště, terén se zde bude stejně dělat nový. 

K1600_img_20190818_195032K1600_img_20190818_195114K1600_img_20190818_194238

 Ve Vrškovicích čekají budovy ještě stále v krabicích, ale v pozadí povede městská zástavba domů. Do Nové Lhoty se podíval stroj přezdívaný Ludmila...  

K1600_img_20190818_194403K1600_img_20190818_195349

19.8.2019 - Oprava starého ( nálezového ) Ahagenu. Nová omítka - mouka, nová barva fasády, patina, zasklení, záclony, kytky, obyvatelé domu...Další na řadě by mohl být činžák z leptu :)

K1600_img_20190819_101258K1600_img_20190819_131113K1600_img_20190819_131123

K1600_img_20190819_131139K1600_img_20190819_131246K1600_img_20190819_131354

24.8.2019 - Výstavba Nádražní ulice pro Vrškovice. Jedna letitá ( ale tradiční ) stavebnice městského domu a jedna pro generální opravu, nebo pro výzisk ND. Tedy níže ze dvou těchto budov vznikly zatím čtyři a jedna kartonová / samodomo se ještě chystá - zbyla ještě okna a šambrány. Takže zde 2=5 :) Ulice bude také doplněna o sadu činžovních budov z leptu - naší produkce. Kde obdobně se použije vždy jen jedna strana od silnice a zadní se doplní kartonem, takže ze tří budov vznikne šest. Až bude jasné, kolik celkem budov a kde bude, začne se tvořit silnice, chodníky a okolí :)

K1600_img_20190823_164512K1600_img_20190823_171124K1600_img_20190824_081413_hdr

K1600_img_20190824_085816_hdrK1600_img_20190824_121859_hdrK1600_img_20190824_135140_hdr

K1600_img_20190824_135208_hdrK1600_img_20190824_135243_hdr

Pátý dům bude nejvyšší, okna ze zbytků. Dole bude krámek MM :)

K1600_img_20190824_200310_hdrK1600_img_20190824_201311_hdrK1600_img_20190824_201322_hdr

26.8.2019 - Tak a máme MM krámek :) Další dvě fotky jsou ještě pohled na drobné detaily..

K1600_img_20190826_174706K1600_img_20190826_112212K1600_img_20190826_112226

 Už aby Nádražní ulice pokračovala leptanou sadou z naší produkce :) Tato trojce vpravo od krámku MM je zapůjčena z Nové Lhoty :) Vrškovice zastávka bude zase doplněna o vesnický leptík z roku 2016.

Stavba všech budov z leptu je popsána zde v návodech 

K1600_img_20190826_193815K1600_img_20190826_193849K1600_img_20190826_194025

28.8.2019 - Nový prostor si žádá nové stavby :) Do Vrškovické zastávky se hodí vesnický leptaný set, naše dílko z roku 2016, na kolejišti takto za hodinku stavby vyrostly tři roubenky, měnírna a dvě menší stavby 

K1600_img_20190828_102519K1600_img_20190828_102554K1600_img_20190828_104326

 Že to u nás není jen cestou leptů dokazuje tento nákup dalších staveb od různých výrobců :) První na řadu přišla benzinka, budova je doplněna o fasádu z mouky a znovu nabarvena s kompletní patinou...Budovy v pozadí za benzinou budou jak už bylo psáno hubenější / poloviční, tím vznikne více místa pro silnici. V nákupu jsou také tři sady oken z plastu od Ahagenu pro tvorbu dalších 5.patrových činžáků.

K1600_img_20190828_122346K1600_img_20190828_143900K1600_img_20190828_181332

K1600_img_20190828_181343K1600_img_20190828_181359K1600_img_20190828_181451

K1600_img_20190828_185137K1600_img_20190828_185207K1600_img_20190828_185220

29.8.2019 - Stavba kapličky a RD. Kaple najde své místo u roubenek z leptu :) 

K1600_img_20190829_081741K1600_img_20190829_084415K1600_img_20190829_094320

K1600_img_20190829_121356K1600_img_20190829_121406K1600_img_20190829_121743

K1600_img_20190829_095702K1600_img_20190829_102515

30.8.2019 - Dokončení RD, původní střecha nahrazena plastem, karton z části omítnut, okapy a svody Auhagen, záclony vlastní, u komínu někdo je... 

K1600_img_20190830_133810K1600_img_20190830_133844K1600_img_20190830_133906

 Budova pro Vrškovické depo. Stavba Auhagenu - upravení původní šířky i délky, patina, střecha jiná - nová z plastu, budova se musí ještě zasklít. V budově budou nocležny pro strojvedoucí a vlakvedoucí, místnost pro strojmistry a kantýna.

K1600_img_20190830_190434K1600_img_20190830_194112K1600_img_20190830_224408

1.9.2019 - Dokončená budova v depu

K1600_img_20190901_165411_hdrK1600_img_20190901_180529_hdrK1600_img_20190901_180612_hdr

K1600_img_20190901_180635_hdrK1600_img_20190901_180702_hdrK1600_img_20190901_180734_hdr

2.9.2019 - Dokončená budova vodárny. Tato stavebnice byla součástí remízky od Auhagenu, stejně tak v pozadí vyrostla ještě podružná budova - upravená původní přístavba, nově zázemí třeba pro zámečníky, nebo truhláře. Barva plastu je zde hodně výrazná, takže stavebnice poslouží jen jako nosný základ pro mouku - novou fasádu. Jednotlivé díly jsou kompletně ( už standardně ) vypatinovány.  

K1600_img_20190901_185705_hdrK1600_img_20190901_195851_hdrK1600_img_20190901_212358_hdr

K1600_img_20190902_064522_hdrK1600_img_20190902_064545_hdrK1600_img_20190902_064558_hdr

K1600_img_20190902_064616_hdrK1600_img_20190902_064708_hdrK1600_img_20190902_064825_hdr

K1600_img_20190902_103832_hdrK1600_img_20190902_125914_hdrK1600_img_20190902_125826_hdr

Gró stavebnice až na závěr, remízka :) Něco fotek před dokončením...

K1600_img_20190902_215513_hdrK1600_img_20190902_215812K1600_img_20190902_220555_hdr

5.9.2019 - Pokračování - remíza hotová z 99%. V Nádražní ulici vyrostly dvě budovy, jde o jednu stavebnici Auhagenu, rozpůlenou a upravenou...

K1600_img_20190903_205635K1600_img_20190905_090628K1600_img_20190905_095720

K1600_img_20190905_173537K1600_img_20190905_173653K1600_img_20190905_173844

8.9.2019 - Noční pošta a pokračování s Nádražní ulicí, nad krámkem domácích potřeb bude živo :D

K1600_img_20190905_195930K1600_img_20190905_200125K1600_img_20190905_201822

K1600_img_20190908_025210K1600_img_20190908_031708K1600_img_20190908_032043

12.9.2019 - Původní stavebnice kovárny posloužila pouze jako základ stěn. Budova je rozdělena na dvě samostatné a to, jedna obytná a druhá jako zřícenina. Stěny polepeny cihlama z papíru, pak moučná fasáda, barva, patina, sirky, okapy a svody jsou Auhagen

K1600_img_20190911_103945_hdrK1600_img_20190911_122412_hdrK1600_img_20190911_210534_hdr

K1600_img_20190912_090829K1600_img_20190912_090903K1600_img_20190912_090923

Neplánované umístění nových budov, tak budou na kolejišti asi takto... :)

K1600_img_20190912_091402K1600_img_20190912_091420K1600_img_20190912_091538

Trocha dalších doplňků pro kolejiště, závory a kaple se již opakují, vozidla budou osazena ještě posádkou..

K1600_img_20190912_151457K1600_img_20190912_174748K1600_img_20190912_174846

Poslední aktualizace 12.9.2019