Pokračování stavby kolejiště TT "v zašívárně" v roce 2020

Kolejiště v hlavních bodech :

2015 - 11.únor - první segment // Březen - krajina N.Lhoty. // červen - první jízda celým okruhem "U" // 5.září - přemístění do zašívárny, stavba 3.k. skryťáku pod N.Lhotou // dále krajina // 2.listopad - přechod z analogu na DCC

2016 - leden - krajina Trosky // únor - reko původní "Praha" změna na Praha Vysočany a zrušení 3.k. skryťáku pod N.Lhotou. Na kolejišti přes 1000 stromů a keřů // září - skály pod Lhotou // 5.říjen- nastavení N.Lhoty // říjen - krajina Vysočany a díl Zeleneč

2017 - 13.květen - původní Vrškovice prodej // 30.srpen - info o přístavbě // září - listopad - stavba přístavby

2018 - únor - reko Vojtov zastávka // dále nástup k ČD a proto delší pauza

2019 - 19.červenec - rám pro druhé Vrškovice // srpen - Mochov // září a říjen - budovy // 29.prosinec - silo - budova č. 100

2020 - leden - budovy, auta // květen - krajina Vojtov a Vrškovice // 5.červen - propojení s přístavbou // červenec - výzdoba stěn a nové vitríny / září - nový terén u Dolních Jeřiček a Zelenče


29.1.2020 - Postavený a patinovaný hrad s provozním názvem "Alfstet", našel své místo na vrchu jednoho z kopců. Ač to není z prvního pohledu vidět, v hradu je na různých místech cca 20 postaviček.

K1600_img-20200128-wa0005K1600_img-20200128-wa0009K1600_img-20200128-wa0010

K1600_img-20200128-wa0012K1600_img-20200128-wa0013K1600_img-20200128-wa0014

30.1.2020 - Dva nové pásové dopravníky Auhagen. Ze zbytků, náhradních dílů z pytle od Deltaxu bylo sestaveno 10 vozidel, převážně Ifa. Většina je patinována a osazena řidiči.

K1600_img_20200129_111354K1600_img-20200129-wa0001K1600_img-20200129-wa0003

K1600_img_20200130_185937K1600_img-20200130-wa0009K1600_img-20200130-wa0011

31.1.2020 - Odpočinková stavba - 4 různé kousky za stopade :)

K1600_img-20200131-wa0001K1600_img-20200131-wa0002K1600_img-20200131-wa0003

11.2.2020 - Kolejiště má 5. narozeniny :)


28.3.2020 - Pro kolejiště byl pořízen tovární stroj 842.004 od MTB, který bude přeznačen třeba na 842.009 depa Turnov, dle roku cca 1993. Na kolejišti / trati 070 Praha - Turnov bude sloužit spolu s vozy 021, nebo 042, ty jsou z naší produkce leptaných stavebnic. Video níže není recenzí motorového vozu 842, ale pouze první dojmy po rozbalení a vyndání MV z krabičky. Uvidí se, až dojde k dalším testům na trati v kolejišti, kde motorák musí rozhodně dostat min. jednu nápravu s bandáží ! To ale lze, až někdy příště dostane mašina svůj dekodér. Druhá část videa ukazuje možné řazení MV dle skutečnosti, dle užitečných stránek vagonweb.cz

 Přechod barev červená a šedivá je oproti první sérii lépe podchycené, krémový pruh zůstal bohužel širší, to je vidět při spojení např. s vozem 042, ten má správně široký pruh 600 mm / v TT 5 mm, proti širšímu pruhu u 842.

K1600_img-20200327-wa0009K1600_img-20200327-wa0013K1600_img-20200327-wa0010

K1600_img-20200327-wa0014K1600_img-20200327-wa0015K1600_img-20200327-wa0022

 2.4.2020- Test s bandáží MV 842 ( analog )

 23.4.2020 - DCC 842.009. Stroj dostal dekodér, kostka je umístěná po vzoru Petra S. do nástupního prostoru, osvětlení interiéru je při F5, dálková světla el. oddělena od F0, změna na F2. F1 jsou konce. Některé díly přestříkány, dle stavu skutečného stroje 009 v roce 1993, houkačky, čelníky, pulty. Motorák dostal dávku cestujících a fíru na každou stranu - zboží z naší nabídky. Druhá fotka níže ukazuje stav interierových sm led original, bohužel motor vypadá že hoří, takže došlo na zatírání ledek barvou ze stran - foto třetí. Ještě by to chtělo trochu ubrat, nebo zatřít, zakrýt plast interiéru zevnitř, naopak dálkové světlo mohlo svítit více - slabší odpor, takto působí jen jako tlumené. To se doladí třeba při další rozborce - revizi, někdy příště :)

Img-20200423-wa0008Img-20200423-wa0020Img-20200423-wa0023

 Stěrače by měly být barvy černé, jsou ale osazeny vlastní - leptané z alpaky. Písečáky jsou dolepeny, potřeba jich je 8 ks na motor, u jednoho motoráku byl pouze výlisek 6 ks u druhého v sáčku po jednom celkem 9 ks. Takže celkem jeden písečák chybí. V provozu bude jeden motor tahat dvě 021 a druhý motor dvě 042. ( Páteční varianta motor+motor+vozy také není špatná ).

 Na závěr se může zdát, že pouhé osazení dekodéru je věcí na 5 minut, toto celkové dobastlení HV však trvalo půl dne. Na motoru zatím nesedí jeho číslo. 

Img-20200423-wa0006Img-20200423-wa0016Img-20200423-wa0017

Tady už motorák zapisuje své první kilometry :)

Img-20200423-wa0026Img-20200423-wa0029Img-20200423-wa0031

Videjko s 842.009

7.5.2020 - Pokračování s krajinou u Vojtova. Prvně použitá perlinka, jako základ dna, dále už jen pěna s následným ořezáním. Pod tratí povede spojovací cesta, silnice od Majdova do Vojtova.

K1600_img_20200507_191148_hdrK1600_img_20200507_204504_hdrK1600_img_20200508_090044_hdr

8.5.2020 - Na víkendové ježdění k nám zavítal stroj 860 ( leptík z naší produkce, který přivezl kamarád ). 

K1600_img_20200508_143358_hdrK1600_img_20200508_143627_hdrK1600_img_20200508_144039_hdr

11.5.2020 - Pokračování s krajinou u Vrškovic.

K1600_img_20200511_091854

15.5.2020 - Pokračování s terénem. Hrad je navýšen a tím více zapracován do krajiny.

K1600_img_20200515_081328K1600_img_20200515_081251

16.5.2020 - Po více než dvou letech je tu konečně pokračování s přístavbou pro mašinky ( 15m2 ). Otvor pro přenesení váhy - rovina podlahy. Izolace a podlaha, příprava výšky pro dlažbu. K propojení místností dojde už brzy :)

K1600_img_20200515_183543K1600_img_20200516_143642K1600_img_20200516_195529

25.5.2020 - Zabetonování futer. Nastavení 12 cm od trámů pro vatu - zateplení střechy ( 16+12 cm ) a rastr pro strop z palubek. Část stropu se využije jako půdička pro pár drobností, krabičky, stromky, keře, materiál ke stavbě kolejiště, apod...Až se osadí vata, dojde konečně už k propojení místností :)

K1600_img_20200525_102316

30.5.2020 - Zateplování - první fáze a rastr světlíku.

K1600_img_20200530_193919

5.6.2020 - Milník pro kolejiště - propojení místností s celkovou rozlohou 40 m2

K1600_img_20200605_122335K1600_img_20200605_154745_2K1600_img_20200605_174908

6.6.2020 - Dobourání stěny

K1600_img_20200606_111245K1600_img_20200606_111322

10.6.2020 - Betonování, začišťování, rohy a dokončovací práce před štukováním. Došlo opravdu i k vedení tunelu zdí - dle plánku..Jen místo Turnova ( na plánku vlevo ), bude pravděpodobně menší stanice a to Mnichovo Hradiště... Možná je opět ve hře i Masaryčka, ještě se uvidí...

K1600_img_20200610_183637K1600_img_20200610_183755K1600_img_20200610_183857

17.6.2020 - Místnost je vyštukovaná, připravená k barvě. Pod depo Turnov byl zařazen nový stroj 735.098 a přes Prahu se bude v čele R prohánět "voňavá" 140.071 

Img-20200618-wa0002Img-20200617-wa0003Img-20200617-wa0011

21.6.2020 - Tady už schne barva na zdi i lak na palubkách. Kolejiště je opět bez plachty a k žádné prachové zkáze nedošlo. Až se osadí nově topení, usadí se zpět koncovka Vrškovice.

Img_20200621_102240Img_20200621_155021_burst1Img_20200621_204529

 Tři "nulky" ve Vysočanech vedle sebe, upravená BTTB, MTB a odlitek a jedna zelená 105 - odlitek ( stříknutá zelenou, po vzoru, když jsem jednu takovou také tenkrát měl...)

Img_20200621_115501Img-20200621-wa0014Img-20200621-wa0013

1.7.2020 - Strop čeká na olištování. Dosazení nových zářivek a částečné předělání jejich umístění - nově přímo nad segmenty a ne ve středu místnosti...Materiál ke stavbě kolejiště je již uklizen na svém novém místě na půdičce a tak pod kolejištěm vzniknul volný prostor ( dříve to nešlo kam jinam dát ). Zapojení zásuvek je už jen kosmetická záležitost, dále se osadí topení a dodělá se podlaha - pokračující dlažba. Tím bude přístavba dokončena :)

K1600_img_20200701_115954K1600_img_20200701_120041K1600_img_20200701_120359

4.7.2020 - Trocha detailů vše rozveselí, aneb, jak vzniká dopravní koutek - kancelář výpravčího :)

K1600_img_20200704_172940K1600_img_20200704_173143Pristavba-5-7-2020

7.7.2020 - Zapojené topení a návrat segmentu Vrškovic. Žel.st. Mochov bude umístěna jinam, na protější stranu, nově povede více dle reálné předlohy a to z budoucích Čelákovic, ty vzniknou pod Vysočanama. Místo Mochova vznikne pod Vrškovicemi nová smyšlená koncovka, rozlohou podobná Mochovu, popř. se trať úplně zruší... 

K1600_img_20200707_185555

12.7.2020 - Pokračování s dlažbou...Nové cedulky a zalaminované a pověšené fotky konkrétních strojů, které jezdí na kolejišti. Zatím jsou nad Vrškovicemi motorové vozy. Elektriky budou zase nad Vysočanama. Kolejištěm se prohnal také praotec 001, na konci s lepťákem Bte / Bp z naší produkce.

K1600_img_20200712_184534K1600_img_20200708_205136K1600_img_20200708_205151

K1600_img_20200712_183354K1600_img_20200710_104011K1600_img_20200712_184712

15.7.2020 - Oživení holých stěn

K1600_img_20200715_170933K1600_img_20200715_171014K1600_img_20200715_151239

20.7.2020 - Zavěšení dvou vitrín nad kolejiště. Než budou vytvořena skrytá nádraží, budou některé modely čekat za sklem, jiné čekají navíc třeba i na své pojezdy, nebo zdigitalizování...Brejlovci a zamrařené z odlitku jsou lakované před cca 12 lety a stále jsou to nedodělky...   

Img-20200720-wa0011Img-20200720-wa0010

26.7.2020 - Vyplnění druhé vitríny. Pro zbývající modely z leptů - vozy Y se pořídí nakonec ještě jedna bílá vitrína, ta bude umístěna místo mapky železnice. Původní hluboká vitrína se zruší.

Img-20200726-wa0005Img-20200726-wa0006Img-20200726-wa0004

4.8.2020 - Po delší modelářské odmlce jsou tu postavené tři oplenové vozy ČSD z naší produkce. Pruty kolejí jsou přes celou délku všech tří vozů, na kolejišti by tato souprava už vypadla v prvním oblouku, modely budou jen jako statické, někde na trati, v pracovním úseku. Bez spřáhel, bez ložisek, bez kovových dvojkolí :) 

Img_20200805_131411_2Img_20200805_131448_3Img_20200805_131539_2

5.8.2020 - Náš lept kontejneru GTT3 jsme nechali zaformovat, zde je výsledek ODLITKU na který není třeba ani bruska, pro příklad je jeden kontejner lakován základní barvou hnědou, druhý šedou a třetí je přímo v barvě odlitku. Kdo nerad pájí, lepí, nebo lakuje, má tu teď možnost snadného a rychlého kontejneru. Kontejner byl připraven dle skutečné předlohy. Přeprava na vozech, ve skladech, do dnešních dní i v depech, jako skladovací prostory. Lept - master vzniknul cca před 2 lety spolu s leptem vozů Res "Baroko" , ty ale bohužel do dnešních dní stále nejsou dokončené do prodejní verze.

Sadu tří kontejnerů GTT3 vč. černých obtisků nabízíme na našem E-shopu za 195 Kč.

Img_20200805_185549Img_20200805_190927Img_20200805_191005

Img_20200805_185427Img_20200805_185520Img_20200805_190825

7.8.2020 - Dalších 16 budov pro kolejiště. Celkem k dnešku 121 ks :)

Img_20200807_213149

14.8.2020 - Nový modýlek EDK 350 pomáhá již staršímu EDK 300 při nakolejení nákladního vagonu Has, který vypadnul na přilehlé výhybce. Po pár minutách byl vůz opět na kolejích.

Img_20200814_120029Img_20200814_115607Img_20200814_115617

Do vlečky Preciz byl přistaven nový hlubinový 8. nápravový vůz pro nakládku nadměrného nákladu.

Img_20200814_115641Img_20200814_115704Img_20200814_115728

15.8.2020 - Malé a rychlé modelaření za dopoledne. 4 postavené stavby Auhagen ( podobně jako z ledna ) a 3 kontejnery GTT3. Škodovky byly postavené a lakované začátkem srpna. 

Img-20200815-wa0004Img_20200806_194210

21.8.2020 - Jednotky Bpjoz a Bpjo.

Img_20200820_125122Img_20200820_125104Img_20200820_124922

 Jednotka Bpjoz ČSD - I.série bez výhledového okna. Patinovaná, dosazeno přes 130 cestujících, otevřená okna, kinematika Peho, dvojkolí Tillig. Neořezané okapničky nad dveřmi. 

Img_20200817_165958Img_20200820_124446Img_20200820_124531

 Jednotka Bpjo ČD - II.série s výhledovým oknem. Zatím bez cestujících, kinematika Peho, dvojkolí Tillig. Tato přestavba není z naší dílny. Nesedí počet větračů na střeše.

Img_20200820_124335Img_20200820_124348Img_20200820_124418

24.8.2020 - Propojování terénu. Jsou to pouze polystyrenové desky, na fotce zatím dva kusy, ještě tam přijde vložit třetí kousek. Všechny jsou pouze vloženy a drží jen tlakem o rám kolejiště tak, aby šly lehce vyndat při údržbě kolejiště. O kus dál kde je už nějaký pátek pěna se dnes potahovalo.

Img-20200824-wa0001Img-20200824-wa0002Img-20200824-wa0003

26.8.2020 - Nový stroj řady 771 a natírání terénu. V nově vzniklé vesnici Dolních Jeřiček by mohla jedna stodola "hořet". Hasiči budou už poblíž. Na silnici od Majdova ( je ) bude auto v příkopu, tam vypomůžou záchranáři. Asi nic co by extra ohromilo, to už na jiných kolejištích k vidění je, ale něco se vytvořit musí...Třetí deska polystyrenu s krajinou v přípravě.

Img_20200826_105106Img_20200826_105118Img_20200826_105138

Img_20200826_105451Img_20200826_105524Img_20200826_105557

Img_20200826_105703Img_20200826_105805Img_20200826_173325

6.9.2020 - Natření skal pod hradem a natření třetí desky terénu, vytvoření dalších menších skal

Pano_20200906_101501Img_20200906_101137Img_20200906_101200

Img_20200906_101238Img_20200906_101254Img_20200906_101307

9.9.2020 - Natření silnic a malých skal, tím je terén připraven na finální zeleň

Img_20200909_084223Img_20200909_084304

Img_20200909_084141Img_20200909_084208Img_20200909_084327

29.9.2020 - Zavěšení třetí vitríny ( asi už měsíc byla připravená na zemi ). Výplňí je až na jeden kousek padesátka leptů, převážně vozů. Tím se uvolnila původní velká skříň se sklem. Zavěšeny byly také další drážní cedule.

Img-20200929-wa0002Img-20200929-wa0004Img_20200930_101146

3.10.2020 - Pohled na celou zašívárnu

K1600_img_20201002_195338_hdrK1600_img_20201002_194221K1600_img_20201002_194324

A pár fotek z kolejiště

K1600_img_20201002_194930K1600_img_20201002_195041K1600_img_20201002_195055

K1600_img_20201002_195119K1600_img_20201002_195141_hdrK1600_img_20201002_195158_hdr

K1600_img_20201002_195229_hdrK1600_img_20201002_195257_hdrK1600_img_20201002_195321_hdr

Poslední aktualizace 3.10.2020