Návod - V. verze vozu Baim / Btn 042 / Btn 053 TT / H0

Baim_4h

Baim ve velikosti 1 : 87 H0

Kat.č. H0-053

 Leptaná skříň vozu se střechou z odlitku. Detaily stavebnice jsou stejné, jako v měřítku TT. Tedy skříň a spodní výbava - bedny a 3D okna. V měřítku 1:87 H0 pouze na objednávku. Cena 1200 Kč

Baim_h0_lept_2Baim_h0_lept1Baim_h0_lept2

Baim_lept_h0aBaim_lept_h0d

Strecha_baim_h0_2Baim_lept_h0eBaim_lept_h0g

Se spodní výbavou

Baim_h0_spodekBaim_h0_spodek2Baim_h0_spodek4

 V našem plánu bylo také zhotovit kostry podvozků 2400 mm pro doplnění masek z odlitku.

Kat.č. H0-Základ 2400  Cena za sadu 120 Kč ( bez masek ). V leptané sadě je navíc také podélné táhlo, takže kostry lze použít také jako podvozky "GP" tedy jsou vhodné také např. k poštovnímu vozu Fa.

Pevný rám z Cuprex. destičky s otvory pro šroubky M2. Cena 150 Kč

Kostry2400_h0_2Yram_h0_2


Další informace :

 Jelikož řada M296 a přípojné vozy Baim jsou u nás srdcovou záležitostí, rozhodli jsme se ( také dle recenze na vůz u Jacka ) tuto starší stavebnici TT vylepšit. Vznikla tedy nová již V. verze tohoto vozu, kde jsme upustili od leptané střechy a volba padla na přípravu 3D střechy z odlitku. Spodní leptaná výbava - bedny jsou již také ve stylu 3D, tedy mají i zadní stěny a přesně dané opěrné nožky. I když vůz Baim nenese tolika beden, proti jiným vozům, chtěli jsme se i zde posunout nabídkou dál a proto jsme nechali zaformovat celý TT spodek - hlavní bedny, díl je k možnému dokoupení za 60 Kč. Pro super rychlou stavbu podvozků jsme dále zaformovali masky 2400 mm, které mají přesnou podobu dle leptaného originálu. To ušetří spousty času při stavbě. Dalším prvkem této V. verze je použití pouze 3D oken a čelníky jsou obohacené o madla. Díky všem těmto prvkům lze tuto stavebnici ( set ) považovat za tu nejjednoduší z naší dosavadní nabídky vozů.

 Bonusem v základní leptané sadě jsou jedny "otevřené" boční dveře. Čelní, přechodové se dají otevřít standartně. Stavebnice se dá využít i pro stavby vozů Btn 042 ( 001-004 ) určených k řadě 842. Rozdíl proti Btn 053 je hlavně v podvozcích a v pár dílech spodní výbavy, ta je ovšem opět součástí již základní sady ( díly jak pro stavbu 053, tak pro stavbu 042 ). Dynamo a brzdový válec nabízí výběr mezi 2D a 3D zpracováním.

042_stavba1_2 Návod stavby vozů 042 najdete ZDE

Tento set můžeme doporučit i pro první seznámení se s lepty. Stavebnice se dá případně také jen lepit.


Vše co patří do tohoto TT setu ( již pátá a poslední verze )

Kat.č. TT-053 Set

 Set obsahuje : Leptanou nezkrácenou stavebnici vozu se střechou z odlitku, okna 3D, pevný rám síly 0,5 mm, kostry podvozků 2400 mm včetně šroubovek do šachet, masky z odlitku, interiér z odlitku. Velikost 1:120 TT.

Zvýhodněná cena TT setu 1250 Kč

Baim_5verze_tt_2

Pevna-sprahla_sroubovka_2Podvozek-2400_kostra_stavba5_2

053_4verze_2Strechy_baim


TT Díly k možnému dokoupení

Kat.č. TT-053 Bedny

Plastový výlisek - přesná vlastní kopie leptané výbavy vozu Baim. Velikost 1:120 TT. Cena 60 Kč   *Druhé foto níže

053_spodni-vybava_plast1

Kat.č. TT-Maska 2400 odlitek

 Maska z odlitku 2400 mm, věrná kopie našeho leptaného podvozku. Lze koupit samostatně, nebo jako doplněk k leptaným kostrám. Vhodné pro celou Vindobonu, dálé pro M296 / 852 - 854, atd..

Cena za jednu masku 1:120 TT. Cena 15 Kč

Masky2400tt_odlitky


Prodejní je již pátá verze leptu, rozdílů je minimum...

Baim5_5verze_ttBaim4_5verze_ttBaim_5verze_3d

Návod 4. verze - stavba vozů Baim / Btn 053

Hrubá stavba vozu za cca 90 minut.

Sestavení skříně vozu

 Konce bočnic dle rysek trochu ohněte o ( 5° ) a přiletujte je z vnitřních stran k základu střechy. Vše sedí ve svých zámcích. Osaďte 3 přepážky. Prostřední dle nápisu "Sem" - ten vyznačuje kam přijde klika. Krajní přepážky - záchranná brzda přijde vždy směrem na střed vozu. Na krajní přepážky připevněte do zámků stěny WC a umývárny. Stěna s kolem ruční brzdy přijde na stranu kde je nápis "Ventilace".

053_stavba_4verze053_stavba_4verze1053_stavba_4verze2

Sestavení čel

 Čelo oproti vnitřním přepážkám je ve své konečné výšce a to hned z několika důvodů. Přechod čela a střechy není při pohledu na čelo - na skutečném voze, ale je těsně za čelem při pohledu z boku. Takto navržená čela pro stavbu odpovídají své předloze. A co je hlavní výhoda, máte kontrolu správné výšky odlitkové střechy před jejím přilepením k leptu.

 Dílky 4 ks pro zapuštění přechodových dveří letujte z vnitřní strany čela. Spodní dílek má připravené otvory pro přechodový plech. Čelo, které má již připevněné 4 dílky "1,2,2,3" a přechodové dveře připevněte do zámků v bočnicích. Následně připevněte čelník "4" ( tupě na spodní stranu dílku "3". Rohy čel zabruste jehlovým pilníčkem. V leptaném základu pro střechu jsou vidět obdélníkové otvory, ty jsou přípravou pro osvícení interiéru vozu. Osvětlovací segment se může připevnit do střechy - v odlévané střeše je připraven žlábek.

053_stavba_4verze3053_stavba_4verze5053_stavba_4verze6

053_stavba_4verze7053_stavba_4verze8053_postup_schody

 Sestavte schody - dílky ohněte dle rysek a připevněte je do zámků v bočnicích. Sestavte spodní výbavu vozu, dle uvážení zjednodušenou 2D, nebo plnou 3D - ( případně lze využít spodní výbavu z odlitku - ta ale není součástí této sady ). Dílky jsou označené a umístění na voze v číselné řadě. Bedny složte dle rysek a proletujte je. Následně je připevněte k rámu vozu. Brzdový válec a dynamo : základ se dobře ohýbá přes jehl. pilníček.

053_spodni-vybava_plast2

Střecha

 Střechu k leptu lepte nejprve Herkulesem v celé délce - lepidlo nanášejte na lept. Po fixaci střechy gumičkou ještě zevnitř vozu prolijte tento spoj vteřinovým lepidlem. Získáte tak trvanlivější spoj. Tmelení na čelech můžete provést také tímto způsobem, tedy do mezery vtlačit Herkules a následně ho potřít vteřinovým lepidlem.

Detaily

 V závěru stavby přilepte vteřinovým lepidlem poslední detaily : 4 x dílky nad podvozkem, 2 x zásuvky dálkového řízení "DŘ", kde každá zásuvka je tvořena ze dvou dílků lepených na sebe. Na čelníku je pro zásuvku jasně určené místo. Boční dveře se dají lakovat zvlášť, dle zvolené barevné kombinace.


Lak / Patina

Detaily a poslední dílky před závěrečným matným lakem

 Madla lepte vteřinovým lepidlem uvnitř vozu. Okna 3D, obarvené měchy, přechod. plechy a směrové cedule stačí lepit Herkulesem. Pokud nebude vůz svítit ( červené konce ), tak otvory v leptu zevnitř vozu zaslepte obarveným papírkem na chromovou barvu.

053_strecha-odlitek_lak_start053_strecha-odlitek_lak053_strecha-odlitek_lak1

 Dobarvěte černou barvou čelníky a schody. Červenou vyznačte na čelech úchyty pro odrazky a můžete také zvýraznit zásuvku DŘ. Strhněte skalpelem barvu z klik bočních dveří a z rámečků světel na čelech vozu.

053_strecha-odlitek_lak2053_strecha-odlitek_lak3053_strecha-odlitek_lak4_2

Osvětlení vozu

053_strecha-odlitek_lak5053_strecha-odlitek_osvetleni053_strecha-odlitek_osvetleni1

Dokončení vozu :

 Pokud má vůz obtisky a prošel posledním matným lakem může se zasklít, ideální je A4 EURO fólie za 1 Kč ( kancelářské košilky ). Nasuňte do skříně vozu pevný rám, ten je fixován také trochu tlakem schodů. Dorazy jsou veškeré přepážky vozu. Osaďte sestavené a nabarvené nárazníky. Brzdové hadice a šroubovky lze použít na poslední vůz v pevné soupravě, nebo můžete osadit jen krajní ( červené ) brzd. hadice, které se musí trochu vyhnout ze své osy tak, aby nevadilo spřáhlo.

Leptané podložky síly 0,5 mm použijte dle vlastního uvážení, oměření výšky nárazníků...


Hotový model vozu 053 057-2

- VIDEO z provozu je níže....

053-057_venku11_vid053-057_venku053-057_venku2

053-057_venku4053-057_venku6053-057_venku7

053-057_venku8053-057_venku9053-057_venku10

053_strecha-odlitek_osvetleni16053_strecha-odlitek_osvetleni11053_strecha-odlitek_osvetleni12_2

053_strecha-odlitek_osvetleni8053_strecha-odlitek_osvetleni9053_strecha-odlitek_osvetleni10


Model vozu 053 125-1 před dokončením

053-125053-125a053-125b

 Nebylo nad to, když Baimy tahala hydra, když ale "klekla" častou náhradou pak byl Brejlovec, nebo Kocour...Níže tedy pár pohledů, jak to ladí dohromady... :)

053-125f053-125h053-125l

053-125i053-125j053-125k

Hotový model vozu 053 125-1

053125_finale053125_finale1053125_finale3

053125_finale4053125_finale5053125_finale6

053125_finale7053125_finale8053125_finale9

Vozy 057, 097, 125 a 145 v soupravě

Baimj_5verze_3d-Kolejiste_10_10_2015u_2Baim097_2

 Jeden až dva vozy se hodí k osobnímu, nebo spěšnému vlaku. Čtyři vozy už udělají parádní rychlík, v čele může být brejlovec, zamračená, kocour, nebo jiná lokomotiva. Z motorových vozů pak nejčastěji ve spojení s řadou 850, 852 - 854, 842 - 843. 

Baim_4Baim_4bBaim_4c

Baim_4eBaim_4fBaim_4g

Baim_4h_2Baim_4iBaim_4j


Doplňující fotografie vozu 042

TATO STAVBA VOZU BTN 042 MÁ VLASTNÍ NÁVOD ZDE

042-201l_2042-201k_2042-201j

042-201h_2042-201c_3042-201e

042-204l_2042-204i042-204j_2

Poslední 2 fotografie vozů 042 Btn nám zaslal Pan Ing. Ivo Mahel. Vůz z roku 1993 je v netradičním nátěru s žlutým pruhem. O rok později ( 1994 ) jsou vozy 042 již v běžném provozu a to s pruhem krémovým

70_54_20-09_496_liben_depo_26_03_1993_foto_mahel_dia_2042_002_praha_hl_17_07_1994_foto_mahel_2

Článek publikován 12.7.2015 / Poslední aktualizace 20.4.2016