Odlitek s leptanou bočnicí řady 560 TT

560001strecha_4560001a_2

Kat.č. TT-560 001 Bok

PROTOTYP 560 001 / 560 002

 Nezkrácené bočnice, 3D okna, plná spodní výbava, schody, madla, zrcátka, oplechování střechy a další doplňky na odlitek z oměřené lokomotivy 560 001 ( 002 ). Velikost 1:120 TT. Cena 500 Kč.

Odlitek není součástí leptané sady. Vhodné na odlitek 460 od pánů Číže a Tomka a jako první seznámení se s lepty.

560001_lept_2560_lak560001_lept1

560001_lept2560001_lept3560001_lept4

Kat.č. TT-560 Bok

560 003 až 560 034

 Nezkrácené bočnice, 3D okna, plná spodní výbava, schody, madla, zrcátka, oplechování střechy a další doplňky na odlitek z oměřené lokomotivy 560. Velikost 1:120 TT. Cena 500 Kč.

Odlitek není součástí leptané sady. Vhodné na odlitek 460 od pánů Číže a Tomka a jako první seznámení se s lepty.

560003_lept_2560-010a

560003_lept1560003_lept2560003_lept3


Z historie :

 Prototypové elektrické jednotky 560 001 - SM 487.0001 + N 487.0001 + Ř 487.0001 a SM 487.0002 + N 487.0002 + Ř 487.0002 byly vyrobeny vagónkou Tatra Studénka v roce 1966. Později bylo číselné označení řad všech tří druhů vozů změněno souhlasně s označením sériových jednotek na 488.0 - pro překročení navrhované hmotnosti elektrických vozů. Zkoušky obou prototypových jednotek byly zahájeny začátkem podzimu 1966. Na začátku roku 1969 byly obě prototypové jednotky nasazeny do služby na tratích v okolí Brna, kde potom už zůstaly. Už ve zkušebním provozu se projevila nedostatečná kapacita třívozové jednotky, takže byly používány výhradně ve dvojici, spřaženy svými řídicími čely. Praktická zbytečnost řídicích vozů vedla k tomu, že sériové jednotky, jichž bylo v letech 1970 a 1971 dodáno 15, byly objednány už bez nich a jako pětivozové.

 Prototypové jednotky jezdily spřaženy svými řídicími vozy až do roku 1985, kdy ve stanici Malacky vyhořel vůz Ř 488.0001 a druhý řídicí vůz (na rozdíl od vozů vložených na předním čele vybavený jen vlakovými spojkami a navíc neprůchozí) musel být jako nepotřebný vyřazen. V roce 1987 byl vůz Ř 488.0002 vlastními silami LD Brno dolní rekonstruován (také s použitím části vyhořelého Ř 488.0001) na vložený, který byl označen N 488.054II / 060.054-4

560001ww_2560 001060-054-4060 054-4 EX řídící 488.0002

SM 487.0 + vložený Bam-e + řídicí Bam-ř

 Řada SM 488.0 / 560 ( série ) byla vyráběna v letech 1970-1971. Jednotek bylo vyrobeno 15 a byly přiděleny do lokomotivních dep v Brně a Trnavě, kde jsou provozovány dosudZ důvodu nedodržení nápravových tlaků bylo označení změněno na SM 488.0. V letech 2003-2005 byly do brněnských jednotek doplněny vložené vozy z ústeckých jednotek 460 a jednotky se tak staly šestivozovými.

 Obě prototypové i první sériové jednotky řady SM 488.0 byly zařazeny do LD Brno dolní - celkem 9 jednotek, z další výroby pak 8 jednotek dostalo RD Bratislava.


Doplňující zboží :

Kat.č. TT-460 Okna

ND - univerzální použití pro 060 / 063 / 460 / 560. 7 ks otevřených 3D oken. Velikost 1:120 TT. Cena 50 Kč

063_okna


Kat.č. TT-053 IN

Leptaný interiér vozu - 88 míst k sedění + koše. Cena 300 Kč

Info : Pro 3 vozovou soupravu - prototypy / plný počet míst - stačí 2 sady interiérů. Pro 5 vozovou stačí 4 sady interiérů.

560001in4

Kat.č. TT-Sedadla

Plastová sedadla - univerzální použití. Velikost 1:120 TT. Cena 50 Kč

460_odlitek-a-plast-in


Kat.č. TT-Rám Y2

Verze lokomotivy - pojízdná maketa

 Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Velikost TT. Cena 150 Kč

Kat.č. TT-Rám853-1

460 083-9 - s motorem

 Pevný rám celkové síly 2 x 0,5 mm + 6 x 0,5 mm pro usazení čepu podvozku z lokomotivy V100 f. Tillig. Spodní strana rámu je navržena s kolébkou - náklon podvozku.

 Základní využití pro celo lepty motorových vozů M 296 / 852 / 853 / 854, rám lze také použít pro odlitky. Tento rám je verzí vozu se zachováním interiéru - oddíl cestujících. Tedy s jedním kardanem. Výhoda : při dokoupení jednoho motoru Mashima díly z V 100 poslouží hned pro dva motorové vozy. Velikost TT. Cena 250 Kč

 Jak je vidět níže, ani ten ( největší ) motor nezasahuje do interiéru ( prostoru sedadel ) v lokomotivě 460. Tento motor byl zakoupen na stránkách pojezdy.eu a dle popisu zboží je určen pro měřítko H0. Vejde se ale svým rozměrem i do skříní TT.

460_v100460_v100a

460_pojezdv100460_pojezdv100a460_pojezdv100b

Připravený a otestovaný pojezd

460_pojezdv100e460_pojezdv100f460_pojezdv100g_2

Info o provozu a síle...

 Na motor se ještě vešlo jedno závažíčko ( cca 10 g ), které dělá také další doraz usazení kastle. Jednotka byla testována na kolejišti, kde v jednom místě ( provizorní deska "X" ) je stoupání 6cm / 1m délky kolejí. Lokomotiva s překvapením ani nezpomalila, tedy kombinace silného motoru a velké váhy je ideální pro provoz. Bandáž má stroj 083 jednu.


Upevnění podvozků k rámu 

Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.


Podvozky.....

Prototyp 560 001 a 002 mají rozvor 2500 mm.

560001maska1


Návod složení sady "S2" najdete ZDE

460_smetaky460_smetaky1460_cela1


Obtisky pro jednotku 460 / 560 ČD od f. Jacek-modely. Velikost TT. Cena 140 Kč


Návod - přestavba z 460 na 560

560_stavba1560_stavba2560_stavba3

560_stavba4560_stavba5560_stavba6

560_stavba7560_stavba8560_stavba9

560_stavba10560_stavba11560_stavba12

560_stavba13560_stavba14560_stavba15

560_stavba16560_stavba23560_stavba24

560_stavba21560_stavba22560_stavba25

560_stavba26560_stavba27560_stavba29

560_stavba31560_stavba32560_stavba33

560_stavba34560001c560_stavba35

560_celnik560_uprava_strechy560_uprava_strechy2


Lak

560_lak_2Jednotka560_lak_2Jednotka560_lak2

Jednota_560_laky1Jednota_560_laky2Jednota_560_laky

560_lak_x560_lak_xx

560_lak_x_2560_lak_x1560_lak_x2

560_lak_x3_2560_lak_x4560_lak_x5


Detaily před závěrečným matným lakem

560_stavba_okna560_stavba_okna2560_stavba_okna3

Obtisky a závěr

 Obtisky na tuto jednotku jsou použité ze sad vozů Btn, loga ČSD jsou zbytkem z další jiné sady. Rozmístění nápisů odpovídá dle dostupných fotek ( moc jich není ), samotné popisy je ale nutné brát s jistou rezervou :) Po aplikaci obtisků prošla celá jednotka závěrečným mat. lakem a už se může zasklívat. Po zaslení začíná osazování leptaných detailů na čela.

560_obtisky560_okna2560_okna1

 Aby měla mašina sílu / tah, musí mít také silný motor :) Zde je Mashima původně pro velikost H0. Velký motor je zároveň velké závaží. Druhý podvozek sbírá proud z obou kolejnic.

560_okna3560_2017560_2017b_2

Připravený a otestovaný pojezd. Videjko jízdy je u nás na FB

560_2017c560_2017d560_sviti


Dokončená jednotka SM 487.0001 + N 487.0001 + Ř 487.0001

560_finalle560_finalle2560_finalle4_2

560_finalle5560_finalle6560_finalle7

560_finalle9560_finalle10_2560_finalle14_2

560_finalle15560_finalle18560_finalle19

560_finalle20560_finalle21560_finalle22_3

560_finalle23_2560_finalle25_2560_finalle26_2

560_finalle27_2560_finalle28_2560_finalle29


Střecha 560.001 

560001strecha_5560001strecha1_2560001strecha2_2

560001strecha3_2560001strecha4_2560001tt

Boční pohledy ( na izolátory 560.001 )

560001x560001y560001zz_2

Střecha 560 - 1 x pantograf

560_strecha3560_strecha4560_strecha5

Střecha 560 - 2 x pantograf

560_strecha1560_strecha2

560_strecha6560_strecha7560_strecha8

Článek publikován 11.8.2015 / Poslední aktualizace 1.6.2017