Stavebnice vozu Bte / Bpe / Bp / Bdt - střecha odlitek

Bte_finale13

Z Historie :

I. série vozů :  Btme 50 54 21-08 001 až 195 - r.v. 1986 čísla 001-070 / r.v. 1987 čísla 071-195 / od 1990 jako Bte / od 2001 jako Bdt ( 279 ). Skříň stejná, jako u další série s rozdílem střechy BEZ prolisů. Sedadla jako u série II. 88 míst, červená koženka.

Lak z výroby - tmavě zelený, žluté popisy ČSD.

Btme_csd

II. série vozů :  Bte 50 54 21-08 196 až 395 - r.v. 1990 - 1991 / od 1999 jako Bpe / od 2001 jako Bdt ( 280 )

Lak z výroby - tmavě zelený vůz VIZ ZDE

Pouze vůz číslo 202 dostal z výroby zkušební nátěr zeleno-bílý s šedým podélníkem - viz foto

Bte_csd- sedadla 88 + 3

III. série vozů :  Bte 50 54 21-08 396 až 479 - r.v. 1991 - 1992 / od 1999 jako Bpe / od 2001 jako Bp ( 282 ). Poslední vozy vyrobené Vagonkou.

Pravděpodobný lak z výroby - první vůz u ČSD, který obdržel máčený vzhled zeleného vozu VIZ ZDE, od roku 1997 doplňovány lakem o celo-zelené dveře. Dle informací od P.Mahela - máčený vzhled byl už od roku 1991.

Bp-430in5Bte_sedadla86_cestujici_2  - sedadla 86 + 3


Kat.č. TT-Bp

Stavebnice vozu Bte / Bpe / Bp se střechou z odlitku. Velikost 1:120 TT. Cena 850 Kč

50 54 21-08 196 až 479

Sada obsahuje : Nezkrácený vůz - skříň. Plnou střešní výbavu - ventilaci. Plnou spodní výbavu - napouštění vody, bedny vč. zadních stěn, dva pásy vyznačení polohy dílů spodní výbavy. Přestavovače, brzdový válec, schody. Doplňky čel - šroubovky, háky, madla, desky nárazníků. Interiér - stěna střechy již s přípravou otvorů pro osvětlení, interiér dále obsahuje veškeré přepážky vozu a boční kryty sedadel u dveří. Stavebnice je opět připravená dle vlastního měření na skutečném voze Bp.

Součástí tohoto leptu je střecha z odlitku. Forma je vždy maximálně pro 20 kusů odlitků.

Návod si můžete stáhnout ZDE Navod_bp

Bp_stavebnice_2verzeBp_sestaveny10Bte_lak5

Bp_popis1Bp_popis2Bp_popis3


Doplňující zboží :

Kat.č. TT-GP200

 Dva detailně zpracované podvozky GP200. Rozvor 2600 mm. Vhodné např. pro vozy 954, Postw, Bdt, Bp, BRm, Bmee, BDbmrsee. Více dílků zajístí kulatější tvar podvozku. Cena 150 Kč

NÁVOD SESTAVENÍ TOHOTO PODVOZKU NAJDETE ZDE

Podvozek_bpBp_podvozkygp2600a


Kat.č. TT-Rám Y2

 Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Velikost TT. Cena 150 Kč


Upevnění podvozků k rámu

Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Video podvozků v provozu je zde


Novinka : Kat.č. TT-Bp Okna 3D

Sada oken 3D a madla pro vůz Bp. Cena 150 Kč

Okna_3d_bp_2


Kat.č. TT-053 IN

Leptaný interiér vozu Bte / Baim - 88 míst k sedění + koše. Cena 300 Kč

Rozmístění sedadel ve voze si můžete stáhnout zde 053_cely_lept_sedadla_pdf

Vhodné pro vozy s čísly 50 54 21-08 196 až 395

Kat.č. TT-054 IN

Interiér vozu - sedadla. Cena 250 Kč

Rozmístění sedadel vozu - ke stažení ve formátu pdf zde 054_sedaky_pdf

Vhodné pro vozy s čísly 50 54 21-08 396 až 479

Sedadlo054Bp-430in5

Kat.č. TT-Sedadla

Plastová sedadla - univerzální použití. Velikost 1:120 TT. Cena 50 Kč


Obtisk vozu Bte / Bpe / Bp od JACEK MODELY. Cena 65 Kč

Potisk_bp_2Potisk_bp1

NOVÉ obtisky : Cena 50 Kč

Obtisk_bte_ttObtisk_bp_najbrt


Do prodeje je uveden cenově výhodnější set obsahující :

- 1 x Základní stavebnice vozu, včetně opravené střechy - již s větráky - Kat.č. TT-Bp - 850 Kč

- 1 x Okna 3D pro celý vůz - Kat.č. TT-Bp Okna 3D - 150 Kč

- 1 x Pevný rám vozu Y - Kat.č. TT-Rám Y2 - tloušťka 0,5 mm - 150 Kč

- 1 x Podvozky GP200 2600mm - pár - Kat.č. TT-GP200 - 150 Kč

Bp_zebrovana-strecha_2

Set po slevě za 1200 Kč


FOTO-NÁVOD

Bp_stavba_1Bp_stavba_2Bp_stavba_3

Přepážky

Bp_stavba_6Bp_stavba_7Bp-430in10

Bp_stavba_8Bp_stavba_9Bp-430in4

 Sestavení čela

Bp_stavba_10Bp_stavbaa2Bp_stavbaa3

Bp_stavba_12Bp_celoBp_spoj

 Dveře a okapničky

Bp_stavbaaBp_stavbaa1 Dveře se mohou lakovat zvlášť

Schody

Bp_stavba_13Bp_stavba_14Bp_stavba_15

Bp_stavbaa5 Bp_schody2Bp_vypust


Spodní výbava

 Podélníky s vyleptaným označením, kam co přijde. Na pevný rám síly 0,5 mm přijdou připevnit nad podvozky 2 plastové podložky.

Bp_stavbaa6Bp_stavbaa7Bp_stavbaa8

Strana vozu s ventilací

Bp429aBp429b_2Bp429c

Bp_stavbaa9Bp_stavbaa10Bp_stavbaa11

Bp429dBp_valecBp_sestaveny2

 Druhá strana

Bp_spodekBp_spodek1Bp_spodek2

Bp_spodek3Bp_spodek4Bp_spodek5


Postup laků...

 Vůz Bte níže představuje lak z 90-tých let. Máčená verze včetně bočních dveří. Dle první fotografie níže si můžete všimnout chyby počtu ventilací. Střecha je v současné době již opravena a má správný počet větráků.

Bte_strechaBte_lakBte_lak1

Střechu - odlitek dle potřeby tmelíme ke skříni vozu.

Bte_lak2Bte_lak3Bte_lak4_2

 Úpravu sedadel pro ( jednoho ) cestujícího lze provést nůžkami.  

Bte_lak5 Bte_lak6Bte_sedadla86

Bp-430in9Bp-430in7Bp-430in8

 Sedadla připevněte na rám s odstupem 1-2 mm od hrany rámu, tím nedojde k případnému poškození při vkládání do kastle vozu. Sedadla jsou na rám přilepena vteřinovým lepidlem. Sedadla na přepážkách jsou lepena Herkulesem až po zasklení oken fólií. 

Bte_lak7_2Bte_lak8Bte_sedadla86_cestujici

 Připravený žlábek - vybrání pro osvětlení je oproti jiným střechám užší. Nepozorností při stavbě tak došlo k tomu, že se níže uvedený osvětlovací segment nevešel ideálně celý do žlábku. Než střechu po zasklení dobrušovat a tím vířit prach, došlo na rozhodnutí viz níže. Osvětlení formou ,,hada,, je ideální k postupnému protahování mezi střechou z leptu a střechou z odlitku, navíc lze libovolně určit místo SM diody. 

Bte_lak9Bte_navod50Bte_osvetleni

 Po osazení posledních dílků - měchy, nárazníky, přechodové plechy je model hotov. Alternátory byly navíc doplněny o imitaci kabelů z černé nitě. Čela můžete dozdobit ještě navíc o háky, šroubovky a brzdové hadice, např. pokud bude vůz v pevné soupravě trvale jako poslední a tedy i bez spřáhla. Čtyři otvory světel na čelech, lze zakrýt z vnitřní strany červeným papírkem.  


Hotový model vozu Bte

Bte_finale13_2Bte_finale20Bte_finale14

Propojení alternátoru s el.skříní lze provést černou nití. Na funkci podvozku to nemá vliv.

Bte_finale15Bte_finale16Bte_finale17

Druhá strana vozu

Bte_finale9Bte_finale10Bte_finale11

Čelo vozu a ( snímky prvního ranního Os vlaku ).

Bte_finale12Bte_finale1

Bte_finale5Bte_finale6Bte_finale8

Vůz v soupravě

Bte_s-vozyBte_s-vozy2Bte_s-vozy6

Doplňující fotografie

Bte_s-vozy3Bte_kksBte_vaha

Video s tímto vozem najdete ZDE

Poznámka : 

 Vůz viz nahoře ( lakovaný Bte ) byl doplněn navíc o leptané podložky 0,5 mm, při spojení s vozy je vidět, že je trochu výš. Dle dokumentace je správná výška vozu nad TK 4230 mm, což je v TT 3,525 cm. Kola jsou 920 mm, v TT vhodná 7,7 mm. Podložky 0,5 mm osaďte dle svého uvážení.

Pevny-ram_neosazovat


Doplňující fotografie

Bdt 21-08 293-2

Bdt-293Bdt-293a

Bdt 21-08 318-7

Bdt-318Bdt-318aBdt-318b

Bdt-318cBdt-318eBdt-318f

Bdt 21-08 345-0

Bdt-345Bdt-345aBdt-345b

Bdt-345cBdt-345dBdt-345e

Bdt-345fBdt-345gBdt-345h

Bdt-345iBdt-345j

Bdt 21-08 395-5

Bdt-395

Článek publikován 25.5.2014 / Poslední aktualizace 8.12.2015