Návod sestavení podvozků GP200 - velikost 1:120 TT

Bfbrdtn794-954_2PostwCd_bt_2

Cd_bdmee_2Cd_bdmeerCd_bmee

Csd_amee1Csd_bdmeerCsd_bmee1

Cd_bymee_3

Video podvozků GP200 v provozu najdete zde

Kat.č. TT-GP200

 Dva detailně zpracované podvozky GP200. Rozvor 2600 mm. Vhodné např. pro vozy 954, Postw, Bdt, Bp, BRm, Bmee, BDmeer, BDbmrsee, Bdmtee. Při použití podvozků na vozy s kotoučovou brzdou, brzdové špalky z leptu jednoduše odstraníme. Cena 150 Kč

Návod ve formátu .docx si můžete stáhnout ZDE Navod-_podvozkygp200_2600

Gp200_2600_foto_popis954_stavebnice_finale1_4

954-213n_2Postw244_2600_2Bdmtee_2600_2

Podvozek, který je doplněn o ložiska. Jak na to ? Více najdete ZDE

Podvozekgp2600_loziskaPodvozekgp2600_loziska2Podvozekgp2600_loziska3  


Návod

 Připravíme si hlavní dílky, kostru podvozku a masky - podélnice. Kostru ohneme dle připravených rysek a připevníme na ni masky.

Gp200_2600_samotnyGp200_stavba1Gp200_stavba2

 Složíme dílky dle číselného označení na sebe v daném pořadí "1-2-3" nosič pružin druhotného vypružení, kde dílek "1" je ten úplně spodní. Ohneme dvě pružiny druhotného vypružení- dílky "4" a připevníme je na dílek "3".

Gp200_stavba3Gp200_stavba4Gp200_stavba6

 Složíme dílky dle číselného označení na sebe v daném pořadí "5-6-7-8-9.kolébku. Kde dílek "5" bude ten spodní. U dílku "5" ještě ohneme držáček. Zatím do tvaru "C".

Gp200_stavba7Gp200_stavba8Gp200_stavba9

 Sestavený komplet dílků "1-9." vložíme pod podélník přes závěs nosiče pružin a ze spodní strany zaletujeme. Provlékneme do ok nouzové závěsy nosiče. ( Vedou z dílku "1" ).

Gp200_stavba10Gp200_stavba11Gp200_stavba12

 Ohneme tlumič svislého vypružení a připevníme ho spolu s poddeskou na střed podélnice. Tlumič je složen ze tří dílků, ty vrstvíme na sebe. Ohneme např. přes jehlový pilník 4 pružiny prvotního vypružení, stačí do tvaru "C" a připevníme je na daná místa.

Gp200_stavba13Gp200_stavba14Gp200_stavba15

 První fotografie níže - první dvě uchycené pružiny prvotního vypružení. Připravíme si dílky kryty ložisek - viz druhá fotografie níže. A postupně je vrstvíme na sebe.

Gp200_stavba16Gp200_stavba17Gp200_stavba18

 Sestavíme podélná táhla ( s pryžovým uložením ), každé táhlo je složeno z pěti dílků vrstvených na sebe. Táhlo připevníme do připraveného oka "dílek 5" a na druhém konci na dílek ležící vedle táhla - viz třetí fotografie. Pro který je v podélníku připraven drobný otvor pro jeho uložení.

Gp200_stavba19Gp200_stavba20Gp200_stavba21

 Ohneme vystouplé drátky, tak aby nevadily v provozu.

Gp200_stavba22Gp200_stavebnice_2Gp200_tt

 Pokud je podvozek vybaven alternátorem, sestavíme 6 označených dílků do komínku - viz fotografie níže a připevníme na podvozek. 

Gp200_cely8Gp200_cely11954-213f

 Výšku dvojčité zdrže můžeme od země nastavit pohybem nahoru a dolu.

Gp200_cely1Gp200_cely4Gp200_cely5

 Stavba podvozků není nijak náročná. Jelikož je podvozek kovový, máme zároveň vyřešen i případný přívod proudu z kolejí do vozu. Každý podvozek bude sbírat jeden pól. Pro vodič je v podvozku v horní části připraven malý otvor. Výřez podvozku směřujeme směrem ke konci vozu. Tím vzniká velký prostor pro kinematiku krátkého spřáhla.

Osvětlení vozu

Gp200_osvetleniGp200_osvetleni1Gp200_osvetleni3

 Při použití plastového rámu můžeme podvozky uchytit libovolným šroubem M2. Při použití kovového podvozku a zároveň pokud má vůz sbírat proud je dobré použít plastové šrouby M2, ty máme v nabídce.


Podvozek GP 200 na rámu

Gp200_f_2954-lept_2954_6

954_interier_stavbaab_2954_stavebnice_finale4_3954a054_finale_3



Doplňující zboží

Kat.č. TT-Rám Y2

 Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Pro případné nastavení výšky na 1 mm ve střední části rámu ( při náhradě u vozů s rámem 2 x 0,5 mm ) je v sadě 12 kusů malých plošek. Dále je rám lehce prodloužen. Pro případné nastavení do kratší ( původní délky ) jsou na spodní straně připravené rysky. Velikost TT. Cena 150 Kč


Upevnění podvozků k rámu 

Kat.č. TT-M2 StartSet - Cena 40 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Zaklad_m2-set

Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.

Video testů rámu v provozu je zde

Gp200_f_2


Doplňující fotografie

954 213

954-213n_2954-213m_2954-213o_2

954 213

954-213954-213c954-213f

954 211

954-211c954-211a954-211ff

Bdmtee 228 /// 21-08 425 /// Bdmtee

Bdmtee228a_2Bdmtee_2600_2

Článek publikován 1.2.2014 / Poslední aktualizace 21.11.2014