Návod sestavení nezkráceného celo leptu vozu DFa / DPost

Dfa_zrusene_oba3Dfa_finale1

Historie vozu : Výroba 34 služebních vozů počala roku 1961 ve VEB Wagonbau Bautzen s označením DFa 8015 - 8049. Později byly vozy přeznačeny na (DFa) DPost 51 54 91-18 000 - 033. Některé vozy jsou využívány u ČD jako pracovní. 

Video sesterského vozu Da ( D ) v měřítku TT. Jak se chová pojezd a vůz celkem, najdete ZDE


- Vůz lze vylakovat bez použití maskovací pásky, nehrozí tedy nechtěné sloupnutí barvy.

Dfa_sestaveny10Dfa_sestaveny12Dfa_vaha

CENA SETU VOZU JE ZA 1100 KČ

Kat.č. TT-DFa Set

 Leptaná, detailně zpracovaná stavebnice vozu DFa 1961, připravená na základě měření skutečného vozu.

Set obsahuje:

- 1 x Skříň vozu - Kat.č. TT-DFa, vnitřní přepážky, spodní výbavu vozu, okna a mříže a střechu z odlitku

- 1 x Pevný rám - Kat.č. TT-Rám15800

- 1 x Dva podvozky Pensylvánské 2400 mm - Kat.č. TT-Pen2400

- 1 x Plastová ventilace

- Návod stavby


Zboží vypsané jednotlivě :

NOVÉ obtisky ČSD...Cena 50 Kč

Obtisk_da_csdObtisk_d_2


Kat.č. TT-DFa

 Leptaná, detailně zpracovaná stavebnice vozu DFa 1961, připravená na základě měření skutečného vozu. Podlaha je navržena do ideální výšky při otevřeném stavu posuvných dveří.

Stavebnice obsahuje : Skříň vozu, zavřené a otevřené posuvné dveře, vnitřní přepážky, plnou spodní výbavu vozu, brzdový válec, schody, tabulky ČSD / ČD, šroubovky, brzdové hadice, okna ( rámečky oken ), mříže, madla, kliky, střechu z odlitku a jednu ventilaci k dolepení na střeše. Cena 850 Kč

Návod ve formátu pdf si můžete stáhnout ZDE Navod_dfa_pdf

Dfa_stavebnice_2Dfa_stavebnice4

Dfa_stavebnice_navod1Dfa_stavebnice_navod2Dfa_stavebnice_navod3


Návod sestavení podvozků 2400 mm najdete ZDE

Kat.č. TT-Pen2400

Dva Pensylvánské podvozky ( Labutí krky ), rozvor 2400 mm. Cena 125 Kč

Kat.č. TT-Rám15800

Pevný rám síly 0,5 mm. Vzdálenost podvozků 15.8 m - 131,666 mm 1:120 TT. Cena 150 Kč

Upevnění podvozků k rámu 

Kat.č. TT-M2 SET - Cena 85 Kč

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře.


Návod

Sestavení skříně vozu

 Bočnice přiletujeme z vnitřních stran k základu střechy. Vše sedí ve svých zámcích. Osadíme přepážky "A,B,C,D,E",  a stěnu WC. Čelo složíme viz druhá fotografie níže. Připevníme "držení návalků" a cín případně zabrousíme. Připevníme ohnuté "rohy vozu". a sestavené čelo připevníme k bočnicím. Spoje proletujeme na vnějších stranách, pak rohy vozu zabrousíme. Do čel osadíme čtyři malá madla ( tato madla ale nejsou na 100% podložena - zda je měly všechny vozy ), osadíme dále i madla nad přechodový plech. Záleží v jaké barvě mají madla být - zelená, černá...

Dfa_stavba_3Dfa_stavba1_2Dfa_stavba2_2

Dfa_stavba3Dfa_363kDfa_363l

Dfa_363xxDfa_363bDfa_363j

 Osadíme dveře, které přilepíme, nebo přiletujeme z vnitřních stran bočnic. Výběr dveří umožňuje i otevřený stav. Okapničky - celkem 4 + 2 kusy ohneme v koncích a přilepíme, přiletujeme je z vnitřních stran bočnic.

Dfa_stavba4Dfa_stavba5Dfa_363g

Schody malé - ohneme dle rysek a připevníme z vnitřní strany k bočnici. Spodní část schodu připevníme do drobného zámku vedoucího od horního schodu. Ohneme dle rysek výhledové okno, na vnitřku ho lze proletovat a na vnější straně případně zabrousit. Okno připevníme z vnitřních stran k bočnicím.

Dfa_stavba6Dfa_stavba7Dfa_363c

 Dílky "Y1" sestavíme do komínku ( 3 ks na sebe ) a připevníme pod výhledové okno. Dílky "Y2" sestavíme do komínku ( 2 ks na sebe ) a připevníme na druhý konec vozu. Dle vybraného vzoru vozu můžeme ještě před lakem osadit madla a kliky na boku skříně. Výběr barev - zelená, nebo černá.

Dfa_stavba8Dfa_stavba9Dfa363s

Dfa363rDfa_363qDfa_363n


Střecha

Dfa_sestaveny7Dfa_363Dfa_363zz


Spodní výbava

 Dílky jsou chronologicky označené a umístění na voze je v číselné řadě. Bedny ohneme dle rysek a zaletujeme vnitřní části. Brzdový válec - základ se dobře ohýbá přes jehl. pilníček. K válci připevníme také držení válce. Schody sestavíme a připevníme k rámu.

Dfa_stavba10Dfa_stavba11Dfa_sestaveny

Dfa_loziskaDfa_sestaveny2_2Dfa_sestaveny3

Jedna strana

Dfa_363tDfa_363sDfa_363w

 Druhá strana

Dfa_363eDfa_363fDfa_363g_2


Laky / Patina

Dfa_lak_2Dfa_lak1Dfa_lak2

Maskovací páska níže je pouze z důvodu zachování jiné barvy uvnitř vozu, než zelené.

Dfa_lak3Dfa_lak4_2Dfa_lak5

Madla připravená k lakování základem a černou barvou. Lakované díly před osazením.

Dfa_lak7Dfa_lak9Dfa_lak11

 Obtisky pro vůz DFa se připravují, než budou, lze využít jiných nabídek obtisků. Vůz DFa nesl později také označení DPost - přelom 80-tých a 90-tých let. Posádku zde tvoří 3 pracovníci. Židle jsou zhotovené z odpadu leptu ( rámečku ).

Dfa_posadkaDfa_posadka1

Osvětlení vozu je vestavěné po nalepení střechy. Opět jde o kapacitní verzi. Třetí fotografie - materiál pro zasklení oken.

Dfa_svetlaDfa_svetla1Skla


Hotový model vozu DPost

Dfa_finale6_2Dfa_finale7Dfa_finale4

Dfa_finale8Dfa_finale9Dfa_finale11

Dfa_finale10Dfa_finale3Dfa_2

Vůz v soupravě

Dfa_finaleDfa_finale1_2Dfa_finale5Dfa_finale12BmoBmo1

 Na noční směně s blond průvodčí :)

Dfa_finale15Dfa_finale16Dfa_finale17


Model zrušeného vozu DFa / DPost - verze 1

Dfa_vrak_2Dfa_vrak1_2

 Vůz, který představuje zrušený vrak sloužící trochu jako sklad a zásobu použitelných ND. Ač se snažili vůz ještě zachránit a místy dostal i nový částečný lak zelené, tak jeho místo bude u depa v kopřivách. Vandalismus - rozmlácená okna byla nahrazena plechováním. 

Dfa_finale_vrak_2Dfa_finale_vrak9Dfa_finale_vrak2

Dfa_finale_vrak3Dfa_finale_vrak4Dfa_finale_vrak5

Dfa_finale_vrak7Dfa_finale_vrak6Dfa_finale_vrak8

Dfa_finale_vrak10Dfa_finale_vrak16Dfa_finale_vrak14

Na odstavné koleji s podobným osudem, který potkal i vůz Fa

Dfafa1Dfafa2Dfafa


Model zrušeného vozu DFa / DPost - verze 2

 Tato stavba vozu měla pouze ověřit, jak moc se dá dosáhnout stejného, nebo podobného výsledku dle nějaké předlohy. Zde byl předlouhou zrušený vůz ( verze 1 - viz výše ). Tento model ( verze 2 ) však pár rozdílů má.....osud bude ale stejný, jde o neprovozní a trvale odstavený vůz, tak jak to bylo a je téměř v každém depu....

Poznámka : Modelařina není jen o tom stavět pojízdné vozy a lokomotivy, modelařina je také snaha přenést skutečnost na model a vytvořit například potřebné zátiší, dění se věcí kolem nádraží, depa.... :) Tento vůz se k logu ČD nedostal a právě proto může najít plné využití jako kopřivový vůz / při dodržení daných epoch.

Dfa_zrusen_inDfa_zrusen18cbDfa_zrusen13

 Jedno z čel je již částečně demontováno. Potřeba ND si vynutila odstranění měchu. Část "držení" měchu byla už tak orezlá, že ji raději odstranili autogenem. Jeden nárazník byl demontován, uskladněn do vozu a natřen základní barvou, stejně tak byly odstraněny některé boční schůdky.. Revizí už neprošel brzdový válec, proto byl trvale odstraněn a odvezen do šrotu. Vůz je bržděn ruční brzdou. Jak vidíte, i takový model má svůj příběh a ještě dokáže dýchat železniční atmosférou.... 

Dfa_zrusen11Dfa_zrusen10Dfa_zrusen8

Dfa_zrusen7Dfa_zrusen5Dfa_zrusen4

Dfa_zrusen9Dfa_zrusen12Dfa_zrusen17

Oba "vraky" pohromadě

Dfa_zrusene_oba3_2Dfa_zrusene_obaDfa_zrusene_oba6

Něco málo o patinování si můžete přečíst ZDE

Článek publikován 8.12.2014 / Poslední aktualizace 9.9.2015