Návod sestavení podvozků "GP200" rozvor 2400 mm TT/H0

Fa_2063_2

Kat.č. TT-GP200 2400

 Podvozky vhodné pro poštovní vůz Fa, nebo pro vložené vozy 060 a 063 elektrických jednotek 460/560. Dále pro motorový vůz M474/M475/860. V prodeji samostatně, nebo spolu s vozem Fa. Velikost TT. Cena 150 Kč

Návod ve formátu .docx si můžete stáhnout ZDE Navod-_podvozkygp200_2400

Gp200_2400_finaleGp200_2400_navod

Podvozek, který je doplněn o ložiska. Jak na to ? Více najdete ZDE


Novinka : Kat.č. H0-GP200 2400

 Podvozky vhodné pro poštovní vůz Fa, nebo pro vložené vozy 060 a 063 elektrických jednotek 460/560. Dále pro motorový vůz M474/M475/860. V prodeji samostatně, nebo spolu s vozem Fa. Velikost H0. Cena 200 Kč

Gp200_2400_sestaveny_h0-Gp200_2400_sestaveny_h0-_2


Návod

 Připravíme si hlavní dílky, kostru podvozku a masky - podélnice. Kostru ohneme dle připravených rysek a připevníme na ni masky.

Gp200_2400_stavba_2Gp200_2400_stavba1_2Gp200_2400_stavba2

 Ohneme vystouplé drátky - uzemnění, tak aby nevadilo v provozu a zaletujeme konce.

Gp200_2400_stavba3Gp200_2400_stavba7

 Ohneme např. přes jehlový pilník 4 pružiny prvotního vypružení, stačí do tvaru "C" a připevníme je na daná místa.

Gp200_2400_stavba4Gp200_2400_stavba5Gp200_2400_stavba8

 Složíme do komínku dílky dle číselného označení v daném pořadí "1-2-3-4nosič pružin druhotného vypružení, kde dílek "1" je ten úplně spodní.

 Složíme do komínku dílky dle číselného označení v daném pořadí "5-6-7-8-9.kolébku. Kde dílek "5" bude ten spodní. U dílku "5" ještě ohneme držáček.

 Ohneme dvě ( menší ) pružiny druhotného vypružení a připevníme je na dílek "5".

Gp200_2400_stavba9Gp200_2400_stavba14Gp200_2400_stavba16

 Sestavený komplet dílků "1-9." vložíme pod podélník přes závěs nosiče pružin a ze spodní strany zaletujeme. 

 Připevníme podélná táhla ( s pryžovým uložením ) do připraveného oka "na dílku 5" a na druhém konci na pružinu.

Gp200_2400_stavba18Gp200_2400_stavba19Gp200_2400_stavba20

 Do připraveného otvoru v podélníku připevníme z vnitřní strany kryt podélných táhel. Po zaletování kryt ohneme.

Gp200_2400_stavba21Gp200_2400_stavba22Gp200_2400_stavba23

 Ohneme tlumič svislého vypružení a připevníme ho spolu s poddeskou na střed podélnice. V leptané sadě je deska připravena. Protože ne všechny podvozky jsou zcela shodné ( rozdíl podvozků pro vozy Fa a vozy 063 ), a tento podvozek je stavěn pro vůz Fa, deska zde není osazena. 

Připevníme kryty ložisek.

Gp200_2400_stavba24Gp200_2400_stavba25Gp200_2400_stavba27

 Pokud je podvozek vybaven čidly protismyku, připevníme je na kryty ložisek. Při držení čidel v kleštích ohneme drátky - kabely směrem nahoru a připevníme jejich konce. Pro maximální detail ještě umístíme kryty čidel.  

Gp200_2400_stavba28Gp200_2400_stavba29Gp200_2400_stavba31

 Pokud je podvozek vybaven alternátorem, sestavíme 6 označených dílků do komínku - viz fotografie níže a připevníme je na podvozek. Vůz Fa má Alternátor na straně podvozku ( pod obytnou částí vozu ) - viz třetí fotografie níže.

 Ostatní dílky, které níže vidíte mohou sloužit pro podvozky u vozů 060 a 063. Výšku dvojčité zdrže můžeme od země případně nastavit pohybem nahoru a dolu.

Gp200_2400_stavba33Gp200_2400_altFa_stavebnice_final2

Fa_311_16_2Fa_311_1_2Fa_311_19_2

 Stavba podvozků není nijak náročná. Jelikož je podvozek kovový, máme zároveň vyřešen i případný přívod proudu z kolejí do vozu. Každý podvozek bude sbírat jeden pól. Pro vodič je v podvozku v horní části připraven malý otvor. Výřez podvozku směřujeme směrem ke konci vozu. Tím vzniká velký prostor pro kinematiku krátkého spřáhla. Při použití plastového rámu můžeme podvozky uchytit libovolným šroubem M2. Při použití kovového podvozku a zároveň pokud má vůz sbírat proud je dobré použít plastové šrouby M2, ty máme v nabídce.

Osvětlení vozu - fotografie podvozku GP200 rozvoru 2600 mm

Gp200_osvetleniGp200_osvetleni1Gp200_osvetleni3


Doplňující zboží

Kat.č. TT-Rám Y2

 Odlehčený pevný rám pro vozy Y 17.200 m. Síla leptu 0,5 mm. V místě uchycení podvozku je rám zesílen na 2 x 0,5 mm - pro zachování celkové ověřené výšky vozu. Pro případné nastavení výšky na 1 mm ve střední části rámu ( při náhradě u vozů s rámem 2 x 0,5 mm ) je v sadě 12 kusů malých plošek. Dále je rám lehce prodloužen. Pro případné nastavení do kratší ( původní délky ) jsou na spodní straně připravené rysky. Velikost TT. Cena 150 Kč


Upevnění podvozků k rámu 

Kat.č. TT-M2 StartSet

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře. Cena 40 Kč

Kat.č. TT-M2 SET

 Set obsahuje : 2 x plastový šroubek M2, 4 x podložka určená pro tření, 2 x matice, 2 x měch na čela vozu a 4 kusy leptaných desek nárazníků. Plastové šroubky najdou své využití při použití leptaných rámů vozů. Tím budou podvozky od sebe izolovány a případné napájení vnitřního osvětlení už je maličkostí. Vodič můžeme vést přímo z vodivého podvozku na daný osvětlovací segment. Dále je zajištěna přesná výška vozu nad temenem kolejnice. Podvozky jsou odzkoušeny, jejich natáčení jde velmi dobře. Cena 85 Kč

M2_set_lept

Článek publikován 6.4.2014 / Poslední aktualizace 28.11.2014